Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 21:19   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Ang.hjemmesykepleie:

Opprinnelig lagt inn av Iriam, her.

For min del:

*utrolig travelt!! Det er non-stop kjøring i all slags vær hele året...og man rekker nesten ikke å få gjort det skal man skal..for liten tid til brukerene!

DET kommer an på hvor man jobber, tror jeg. Den hjemmesykepleieren jeg kjenner har verdens roligste arbeidsdager! Hun daffer ofte rundt et par timer om dagen. Det er ofte brukere som er bortreist, mens skjemaet er lagt opp til at alle er der. Hun har også en veldig behagelig turnus. Så man må bare finne den riktige arbeidsplassen, tror jeg.

Gammel 28-08-07, 22:12   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

DET kommer an på hvor man jobber, tror jeg. Den hjemmesykepleieren jeg kjenner har verdens roligste arbeidsdager! Hun daffer ofte rundt et par timer om dagen. Det er ofte brukere som er bortreist, mens skjemaet er lagt opp til at alle er der. Hun har også en veldig behagelig turnus. Så man må bare finne den riktige arbeidsplassen, tror jeg.

Det der er nok unntaket som bekrefter regelen. For det er IKKE slik hverdagen er for de mange tusen som er ute i hjemmetjenesten.
I hvert fall ikke de som rapporterer til oss, og det er faktisk de aller aller fleste i dette landet.

Men i en modellkommune kanskje? Og i så fall er det valgkampargument ...

Gammel 29-08-07, 12:08   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det der er nok unntaket som bekrefter regelen. For det er IKKE slik hverdagen er for de mange tusen som er ute i hjemmetjenesten.
I hvert fall ikke de som rapporterer til oss, og det er faktisk de aller aller fleste i dette landet.

Men i en modellkommune kanskje? Og i så fall er det valgkampargument ...

Har sendt deg prikk Liven. Og Ru: fikk ikke prikket deg, men nei, dette er ikke en "modellkommune". Faktisk er den mørkeblå.

Gammel 27-08-07, 21:30   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Topp 3:

1. Evig student med god betaling
2. Prosessingeniør
3. Prosjektleder

Bunn 3:

(1 er på bunnen)

1. Begravelsesagent
2. Patolog/rettsmedisiner
3. Sykepleier/hjelpepleier

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:32   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

1. Begravelsesagent

Grøss, nei, guri, det kunne jeg ALDRI vært!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:19   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Drømmejobben:
1.Jordmor med privatklinikk med div. alternativ behandlingstibud.
2. Lage naturdokumentarer for BBC
3. Klinisk sykepleiespesialist i sårbehandling (jobber med saken !)
4. Blomsterdekoratør

Hatjobben:
1. Telefonselger
2. Renholdsarbeider /stuepike
3. Slakter

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:50   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jækla store disse tunnelborene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:59   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert ikke så mange flere.

Gammel 30-08-07, 13:31   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Greier ikke å skjære ned til tre spesifikke yrker, derfor oppsummerer jeg de viktigste punktene:

BUNN 3:

-en jobb der jeg kan risikere å bli berømt
-fysisk tunge yrker (eller yrker der jeg må stå/gå hele dagen)
-omsorgsyrker

Utover det er jeg ganske fleksibel.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:00   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg lærer, og skulle kanskje sagt at jeg bare vil være lærer. -Og det vil jeg også ganske ofte. Mens andre ganger vil jeg ikke annet enn å finne meg noe annet å gjøre.

Topp:
1 Skuespiller/sanger (men måtte ha vært betydelig flinkere enn det jeg er nå.)
2 Bibliotekar
3 Arkeolog

Bunn:
1 Trener i en eller annen idrett - egner meg ikke for fysiske utskeielser
2 Flyveleder - for mye ansvar og for mye å følge med på for en distre type som meg
3 Fotpleier - andres tær og jeg kommer ikke helt overens

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:13   #11
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Topp 3:
1. Jobben jeg har nå! Bare høyere opp i systemet, med mer ansvar og mer varierte arbeidsoppgaver. Holder på en utdannelse som forhåpentligvis kommer til å gjøre det mulig, er forhåpentligvis ferdig til sommeren.
2. Jurist (ikke advokat).
3. Saksbehandler/rådgiver i det offentlige.

Jeg merker at jeg har store ambisjoner om å bli kontorrotte.

Bunn 3:
1. "Verver" av typen som står på Karl Johan og skal få deg til å støtte ulike organisasjoner
2. Telefonselger
3. Helserelaterte yrker.

Hvis vi skulle finne på å flytte til Sambos hjemland, som vi fabler om innimellom, ville drømmen ha vært å jobbe i en eller annen privat organisasjon.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:18   #12
Albertine
Passiv

Standard

:åndenød:

Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:57   #13
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Gruvearbeider må være fryktelig. Kunne aldri blitt det.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:08   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Drømmejobber:
*Sportsjournalist
*Politisk rådgiver
*Lærebokforfatter eller forsker (innen religionshistorie)

Hatjobber:
*Telefonselger
*Annet "slavesalgsarbeid" (type leksikon på gata og boligalarm på senteret)
* Renhold

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:30   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja:
1) Forsker med ubegrensede midler
2) Lege uten turnus
3) Sommelier

Nei:
1) De som plukker opp kroppsrester ettter ulykker (er ikke det begravelsesbyråansatte, mon tro?)
2) Alt av turnusarbeid
3) Homøopat ol.

Gammel 28-08-07, 00:15   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei:
1) De som plukker opp kroppsrester ettter ulykker (er ikke det begravelsesbyråansatte, mon tro?)

Veldig ofte er det brannmenn som gjør det....

Gammel 28-08-07, 08:12   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Begravelsesbyrå også. De har en egen kasse i bilen dedikert til formålet (nå måtte jeg spørre slektningen min som har en sånn jobb). Uff, fæl tanke.

Gammel 28-08-07, 09:45   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Brannmenn? De rydder helst vrakgods og slikt. Ambulansepersonellet, samt begravelsesbyrå, gjør det oftere.

Hvis noen legger seg på togskinna, er det ikke brannvesenet som blir tilkalt, for å si det slik.

Gammel 28-08-07, 19:37   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Brannmenn? De rydder helst vrakgods og slikt. Ambulansepersonellet, samt begravelsesbyrå, gjør det oftere.

Hvis noen legger seg på togskinna, er det ikke brannvesenet som blir tilkalt, for å si det slik.

Å joda Jeg kjenner nok brannmenn til å vite at de rett som det er blir kalt ut av Oslo Sporveier og NSB for å plukke opp rester av mennesker som har kastet seg foran toget/t-banen.

Gammel 28-08-07, 19:52   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Å joda Jeg kjenner nok brannmenn til å vite at de rett som det er blir kalt ut av Oslo Sporveier og NSB for å plukke opp rester av mennesker som har kastet seg foran toget/t-banen.

Kjenner du en brannmann.

Det er som regel andre instanser som rydder opp, men selvsagt, skjer det en trippelvarsling kan brannvesenet komme først på stedet, ja. Det er med andre ord ikke vanlig.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.