Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går du når ditt barn er ferdig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-23, 14:20   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går du når ditt barn er ferdig?

Hvis det er et avslutningsshow som varer i 1-2 timer, så syns jeg det er veldig uhøflig at folk går midt i.
Men har det da vært noe før? Er det sent på kvelden og små unger? Er det andre faktorer enn at folk "bare gidder ikke" å sitte hele tiden ut?
Jeg tenker at vi har ganske mange avslutninger nå i juni, og man blir litt mettet.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 14:29   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvis det er et avslutningsshow som varer i 1-2 timer, så syns jeg det er veldig uhøflig at folk går midt i.
Men har det da vært noe før? Er det sent på kvelden og små unger? Er det andre faktorer enn at folk "bare gidder ikke" å sitte hele tiden ut?
Jeg tenker at vi har ganske mange avslutninger nå i juni, og man blir litt mettet.

Min erfaring med denne typen stevne er at ungene er bare sammen med instruktører og ledere gjennom hele stevnet, og at foreldrene først dukker opp til avslutningsshowet søndag, hvor de ulike gruppene viser hva de har øvd inn i løpet av helga. Det er i grunnen mer som en leir enn et idrettsarrangement. For min unge var barnekretsturnstevne første gangen hun var borte på den typen overnattingstur uten at vi foreldrene var med (hun var da 8 år, tror jeg). Men vet ikke om det er likt overalt. Den gangen måtte jeg faktisk gå etter min datters oppvisning, og kunne ikke se hele, fordi jeg måtte rekke hurtigbåten tilbake til byen. Ungen selv reiste hjem med buss, sammen med resten av turnforeninga, og det var det ikke plass til foreldre i bussen. Oppvisninga var utendørs på en fotballbane da, så jeg forstyrret ingen da jeg gikk min vei. Og det var heller ingen folkevandring, det var veldig mye folk igjen der. Men det er vel det som gjerne er "faktoren", folk skal reise langt for å komme hjem.

På ordinære turnstevner (ikke barnekrets-) er det konkurranser i timevis, dagen lang, med hvile, trening, oppvarming, tøying, mat, hårstyling, sminke, mobilsurfing, gråting, trøsting, sammenbrudd, motivering etc innimellom, og ingen annen form for oppvisning eller show. Da står man selvsagt fritt til å overvære de konkurransene og øvelsene man selv ønsker, og gå til og fra så mye man vil som på alle andre idrettsarrangement, enten man har barn som deltar eller ikke. Men man bør jo sitte i ro gjennom defilering/åpningsseremoni i starten, og premieutdeling på slutten da, hvis man først går inn der.

Turnforeninga her har også tradisjonell juleoppvisning hvert år, med alle de ulike gruppene og partiene, fra de aller minste på foreldre- og barn-gruppene, til de aller eldste på veteranpartiet, via alle i mellom, både bredde- og konkurranseparti. Det foregår i hall, da har vi selvsagt alltid vært der gjennom hele showet, selv om det varer lenge. Det gøyeste er uansett til slutt (seniorturnernes innslag).

Sist redigert av My : 20-06-23 kl 15:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 14:38   #3
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei! Har heller ikke opplevd at folk gjør det, det eneste i samme gate var da alle bare klappet for sin egen unge på skøyteskoleavslutning. Det var zpesielt synes jeg, men okei. Tror ikke ungene la merke til det.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det går faktisk an å ha kjeks og saft siste halvtimen av siste trening før sommeren og si det holder.

Dette! Jeg har en sjuåring som slutter på kulturskolen nå fordi hun ikke synes det er gøy lenger når hele semesteret går med til øving til Avslutningen før sommeren. Hva skjedde med å leke? Lett fnys.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 14:46   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Dette! Jeg har en sjuåring som slutter på kulturskolen nå fordi hun ikke synes det er gøy lenger når hele semesteret går med til øving til Avslutningen før sommeren. Hva skjedde med å leke? Lett fnys.

Ja, altså, om noen lurer på hvor Generasjon Prestasjon har det fra ...

Jeg er glad det ikke er noen som skal se på meg når jeg trener eller driver med mine egne interesser, med mindre jeg skulle oppsøke offentlighetens lys selv.

(Min yngste løste dette helt selv, ved å si nei til å opptre på konsertene til læreren sin helt selv, og så unnlate å informere oss om at det var konsert. )

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.