|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Tror skolene «våre» er gode på sermonier og nå har det jammen meg blitt en del. Har aldri dratt ut mer en en timestid. Var på høyskole avslutning på fredag, og vi satt 50 minutt i aulaen før det var tapas og kaker. Et par, nei fire helt greie taler, to sanginnslag før 85 stykker kom en og en opp , fikk rose og stilte seg på scenen.
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?
Haha, samme her faktisk. Skolen inviterte til sommeravslutning klokka 17, og da skulle alle gutteforeldre ha med kaker/dessert og alle jenteforeldre ha med middagsmat. Til felles koldtbord. Ta med egen drikke. Flott, tenkte vi, og ga hverken treåringen, tolvåringen eller oss selv mat før vi dro. Viste seg at første var det en time roseutdeling/taler til 7. trinn og SÅ skulle alle trinnene ha hvert sitt underholdningsnummer og etter det igjen en ganske langvarig felles oppvisning for alle trinnene. 19:45 hadde vi ennå ikke begynt å spise, så da gikk vi hjem etter all underholdningen. Etterpåklokskap sier at vi burde gått etter roseutdelingen.
![]() |
![]() |
#44 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Vi var på 7.klasseavslutning forrige uke, og det varte til sammen fire timer og et kvarter.
![]() |
![]() |
#45 |
Textrovert
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg får helt kløe av å lese om de lange arrangementene. All sympati herfra.
![]() |
#46 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Herlighet, hadde de operert med sånne avslutninger her så hadde jeg ikke giddet. Her er det sånne avslutninger på 1-7 for hver klasse, de varte maks 1.5 time og var ikke formelle i det hele tatt. Det var typ felles kakebord(en gang var det kveldsmat som alle hadde tatt med til), litt underholdning og utdeling av gaver til lærerne. På ungdomsskolen var det ingenting. Men i 10 var det høytidelig avslutning. Den var unnagjort på under 1 time, men det var riktignok for bare 1 klasse, Det er bare 2 klasser på trinnet, men når storebror var ferdig var det enda pandemi så da var det klassevis. Den inneholdt spising av kaker, tale av lærer og elev, sang som en lærer hadde skrevet til elevene, den var veldig bra, og utdeling av vitnemål og en rose til hver av elevene.
![]() |
#47 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg synes innlegget om turnstevne ikke er sammenlignbart med formelle skoleavslutninger.
![]() |
#48 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Preget av denne tråden var jeg litt bekymret for avslutningen på Katta i går; de hadde delt den i to med 4 klasser i hver. Jeg synes det gikk veldig smooth og variert (og god effektivitet i selve utdelingen, dette har de gjort før).
![]() |
#49 |
Medlem siden: Jan 2012
Er ikke stikkordene her denne setningen som siteres i hovedinnlegget: "Jeg er heller ikke verre stilt i mitt hode enn at jeg faktisk også forstår at noen må forlate av ulike grunner, men det kan vel ikke gjelde hundrevis?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har aldri vært på sånne langdryge arrangementer som noen forteller om her. I alle verden?!
![]() |
#51 |
kamerat
|
Katta kan det der med arrangementer! Savner Katta en hel del!
![]() |
#52 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg skjønner godt at folk går fra arrangement som drar ut i det uendelige.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette i noen irriterende grad. Barne- og ungdomsskolen har avslutninger ute, og det er noen som står bakerst og alltid litt bevegelse (det er avslutning for hele skolen, så de minste havner til slutt oppi skogen der de leker mens resten gjør seg ferdig). Noen har med babyer, noen kommer og lemper fra seg eller henter en unge, noen håndterer tre stykk mens de prøver å filme en som opptrer. Alltid kjempefine innslag. Avsluttes med roseseremoni for avgangselevene, og for de minste er et stas å se de store bli gjort stas på. Individuelle og personlige taler for hver elev.
![]() |
#54 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Var ingen som gikk, det jeg fikk med meg, under mine 10.klassingers seremoni i dag. Men jeg forstyrret kanskje litt da jeg reiste meg og gikk fra stolen min og ut til siden for å stå der, siden jeg ikke så noe som helst fra der jeg satt. Men gjorde det i pausen mellom to innslag da, og før selve roseseremonien startet.
![]() |
#55 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Vi har gjort det tidligere pga. barn med spesielle behov. Men da var det snakk om at barnet ble alt for overstimulert og kun orker å være med på sin klasses program. Det var snakk om barneskole, vi var bevist hvor vi satt oss og gikk imellom program. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg lider meg gjennom lange arrangement dersom det er viktig. Men når foreldremøter er dønn like, og læreren skal lese det samme 15 minutters kåseriet og man har hatt samme møte 2 ganger før, så orket jeg ikke møte opp. Og møtte direkte i klasserommet for min unge etter fellesmøtet. Ta bort sånn unødvendige greier i møter og seremonier. Det er ikke lengden det kommer an på, men kvaliteten…
![]() |
#57 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Nei, det gjør jeg ikke. Og så har det vært viktig for meg å prioritere skolens avslutninger. Gjør ikke vi det, så har jeg tenkt at det sender ungene noen signaler. Jeg har prøvd å tenke at selv om ikke alt er like viktig for meg, så er det viktig for de som opptrer. Og plutselig er det over, minstemann fylte 18 år i år, og jeg tar meg allerede i å savne noe av den liv og røre som tre små førte med seg. Uff, nå hørtes jeg ut som de hundre årene jeg er, hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har gått fra turnstevner sånn cirka etter at mitt barn var ferdig, i en passende pause, og har ikke tenkt på at det har vært dumt eller feil. Masse mennesker som kommer og går hele tiden. Men jeg ville aldri gått fra skoleavslutninger, har heldigvis heller aldri opplevd at de har vært veldig lange. 3-4 timer høres virkelig helt unødvendig ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Guardian of the galaxy
|
Det var jo litt ufølsom sagt.
![]() |
#60 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Noen akriviteter hr i alle all løst dette lett i år
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|