Sv: Hvem er disse folkene som driver prisveksten?
Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.
Leste den, avdragsfrihet på lån og reiser til Syden. Hva skal de gjøre når avdragsfrihet-perioden brukt opp? Refinansiere i annen bank for å få ny periode?
Jeg er muligens strengt oppdratt, men å ha avdragsfrihet og så reise til Syden er som å banne i kirka 
Nå er det vel mange som har avdragsfrihet nå, og om man har rammelån og ikke er bevisst hvor mye man betaler ned, blir det noe av det samme. Ikke sikkert alle skal vente helt med ferie til det er over. MEN jeg er i det store og det hele enig med deg. Høstferie i varme strøk er ikke noe man må, og jeg reagerer kanskje mest på at de har tatt 4 dager ekstra fri såvidt jeg skjønner. Da blir det jo billigere og er ikke høstferien en gang. Synes artikkelen er dårlig skrevet, og appellerer til dårlig samvittighet hos folk. Mange kan fort bruke dette for å rettferdiggjøre noe tilsvarende om man ikke er så reflektert rundt dette.
Vi er forøvrig på vei til fjellhytta til mamma og pappa der vi ikke har vært på årevis, og jeg har samlet mat og drikke rundt her hjemme for å få brukt opp istedenfor å kjøpe dobbelt.
|