|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Den fargen syntes jeg faktisk var ganske fin, Bluen. Ikke så lilla, mer rosa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Der fant jeg jammen en mørk lilla løper innerst i skapet, tok den ut og la den på der adventsstaken står, med hvite glitrende lys, og en snøkule inntil. Så da har jeg visst pyntet med lilla til advent likevel. Ble riktig så fint og stemningsfullt, om jeg skal si det selv,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-12-23 kl 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?
Så fint!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Jeg ble veldig forvirret av hele spørsmålet. Har aldri i mitt liv hørt om adventspynt? Og jeg har sågar jobbet i en tradisjonsrik julepynt-butikk (fra midten av oktober, så det burde jo ha været noe adventspynt til salgs der, om det fantes).
![]() |
#108 |
Semiaktiv
Nei, det er vel det du nevner der som menes med "adventspynt", og det som etterlyses her helt konkret er vel lys og tekstiler med lilla farge. Det sistnevnte har jo ofte tidligere vært frontet litt i interiørbutikkene i forkant av advent, men som savnes nå (men jeg har som sagt sett lilla lys i massevis på "min" Nille her, duker er jeg mer usikker på, det har jeg ikke sett etter).Hvorvidt det finnes lilla lys og duker i resten av året avhenger i stor grad av de regjerende fargetrendene, men selv når lilla har vært helt ute av trendbildet har det likevel vært til salgs i forbindelse med advent.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-12-23 kl 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Glamorøs
|
Men har det noensinne vært mye av det i butikkene? Det ser jo ut som de fleste har null problem med å finne lilla lys.
![]() |
#110 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Det er i alle fall ikke noe problem å få kjøpt lilla lys i butikken: https://meny.no/varer/hus-hjem/stearinlys
![]() |
#111 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Og Clas Ohlson har 4 sider med adventsstjerner: https://www.clasohlson.com/no/Jul/Ju...ty=&sortOrder=
![]() |
#112 |
Semiaktiv
Nei, jeg vet ikke. Jeg hadde jo tydeligvis en lilla løper, men husker ikke om den ble kjøpt i forbindelse med advent, eller bare i en periode hvor det var veldig trendy med lilla.
![]() |
#113 |
intro
|
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Det er veldig vanlig med lilla løpere eller brikker til advent i mitt hode, i alle fall. Har alltid brukt det selv. Inspirert av denne tråden har jeg nå gått litt bananas i kriker og kroker her.
![]() |
![]() |
#114 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?For meg er adventspynt lilla løpere, lilla lys og adventsstjerne/-lys. Det er særlig løpere/duker som er håpløst å få tak i nå, men jeg har altså løst det ved å sy sjøl.
![]() |
#115 |
Introvert optimist
|
Det pyntes med lilla lys, hvite lys, mer sølv enn jeg pleier å ha ellers, lilla løpere. Hvit syvarmet stake i vinduet. Det er ingen tvil om at det er advent her i huset. Noen tar frem hvite engler har jeg også sett. Det har ikke vi.
![]() |
#116 |
Sviiisj!!
|
Veldig lekkert!
![]() |
#117 |
Introvert optimist
|
For meg er det bare adventspynt. Jeg bruker ikke lilla i det hele tatt resten av året. Så det blir spesifikk adventspynt og ikke noe annet her i huset. Det er også sånn jeg er oppvokst med. Adventsfargene kom bare frem de få ukene i året.
![]() |
#118 |
Sviiisj!!
|
Ja, enig.
![]() |
#119 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?Det som er spesifikt adventspynt, som ikke bare er "lilla pynt", er adventsstjerner, adventsstaker, adventskalendre og kanskje utelys, sånn som jeg tenker på det.
![]() |
#120 |
Semiaktiv
En del av de løperne og lysholderne jeg har sett er jo gjerne dekorert med sølvstjerner og den slags, som for meg blir veldig adventstema. Ikke noe som selges og brukes året rundt. Men bortsett fra det er det vel like mye julepynt ja, mye av det som brukes i advent.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|