Sv: "Alene"mødre med hund
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Men er det egentlig hunden eller eieren det går kjempefint for når man har en vanlig jobb hvor man er borte i 8 timer hver dag? Jeg bare lurer, for dette er realiteten for mange hunder, og det er også mange eiere som synes det går veldig fint.
Jeg tillater meg å tro at det går, om ikke kjempefint, så i hvert fall fint, at hunden er alene en arbeidsdag. Hvis den får god tilvenning til det. De sover jo mange timer hver dag.
Men for at dette skal gå fint så fordrer det at hunden blir stimulert og får være en del av flokken resten av tiden. Og det er DET som blir vanskelig når man er aleneforelder. Uka med barn skjer det massevis og det er ikke alt hunden kan være med på. Uka uten barn har i hvert fall jeg rett og slett lyst til å være fri til å gjøre det jeg vil, og ikke være begrenset til å være hjemme eller på tur med hunden.
Jeg kan anbefale bonushjem-løsningen da! Jeg er helt sikker på at det er mange som gjerne deler på ansvaret for hunden sin. Det ER vanskelig å se for seg hvor bundet man blir av hund før den er anskaffet. Og så er det vel en god andel ungdommer som ikke er like mye på tilbudssiden for å følge opp hunden som det de lovte at de skulle bli. Og så er det alle endringer i livssituasjoner som gjør det vanskelig for folk å følge opp den hunden de har.
Sist redigert av Timar : 11-12-23 kl 12:45.
|