|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2023Nå sa selv min 10-åring at det ikke var skole da....men hun er ikke her.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Juletråden 2023
Enig med deg. Å spise sammen, selv bare godteri, lærer bort mye om andres vaner og skikker, sosiale relasjoner, samhold osv.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Her setter de også fadderklassene sammen når hele skolen har grøtfest, spnde eldste skal hjelpe de yngste. Derved skal min 3. Klassing sitte i samme gruppe som min 7. Klassing. De har selv laget bordkort som skal settes ut så se vet hvor de skal sitte.
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Det er vel ikkje å forvente at ein 10-åring reflekter så mykje over læringa og verdien det er i slike opplevingar og situasjonar. Men ja, det hadde vore kjekt om foreldre evna tenke på det.
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Klart det er skole. Mye verdifullt som skjer på annerledesdager.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2023I går tok mannen og jeg en liten runde med vasking mens barna hadde siste skoledag. Guttene hadde selv vasket badene dagen før, det er uansett en del av deres faste oppgaver, og jeg hadde allerede vasket trappene og gangen så vi tok stue, kjøkken og kjellerstua. Sistnevnte var en mindre hyggelig jobb og det er tydelig at barna våre og vennene deres er noen grisete typer som tenker "bak sofaen" er en naturlig kombinert lagringsplass og søppelboks.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|