Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-24, 11:46   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående oppvaskmaskinen, så har jeg sett på tiktok at man skal legge inn et håndkle over døra, og lukke den inntil mens det tørker, så det gjør jeg.

Hilsen hun som briefer med fysikkunnskapene?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 12:25   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener jeg har lest at oppvaskmaskinen vår skal stå en stund med lukket dør når den piper og er ferdig. Benken vår begynner å vise tegn til at det har vært for mye fuktighet og damp over åpningen.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er man kanskje over i umulighetsregning, et uttrykk min matteforeleser hadde fra Donald og som han viste at ikke var umulig regning allikevel.

Gammel 31-01-24, 16:02   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke kødd med fysikkunnskapene til Polyanna. Hun var en særdeles viktig bidragsyter til at jeg fikk 6 i muntlig eksamen i fysikk på videregående.

Gammel 31-01-24, 20:22   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ikke kødd med fysikkunnskapene til Polyanna. Hun var en særdeles viktig bidragsyter til at jeg fikk 6 i muntlig eksamen i fysikk på videregående.

Nei, det var absolutt ikke ment som kødd, bare en morsom kuriositet.

Altså, jeg skjønner i teorien at varmen vil fordele seg ut i rommet samme hva, men på et bittelite kaldt kjøkken er det ganske digg med den varmen som kommer rett på meg, framfor den som fisler ut og fordeler seg jevnere med lufta inni skapene og oppunder taket og what not.

Gammel 31-01-24, 20:46   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg skjønner i teorien at varmen vil fordele seg ut i rommet samme hva, men på et bittelite kaldt kjøkken er det ganske digg med den varmen som kommer rett på meg, framfor den som fisler ut og fordeler seg jevnere med lufta inni skapene og oppunder taket og what not.

Litt som å pisse i buksa for å holde varmen? Neida, joda, neida.

Jeg ser poenget ditt, men i det store og hele så flytter varmen seg fra ovnen til rommet i like stor grad om døra er igjen som når den er åpen. Så om du har døra åpen så varmer den lufta i rommet fort og blir borte fort igjen. Får den fordele seg til møbler så kommer den ut i rommet saktere og man før jevnere nytte av den.

Gammel 31-01-24, 21:12   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Litt som å pisse i buksa for å holde varmen? Neida, joda, neida.

Jeg ser poenget ditt, men i det store og hele så flytter varmen seg fra ovnen til rommet i like stor grad om døra er igjen som når den er åpen. Så om du har døra åpen så varmer den lufta i rommet fort og blir borte fort igjen. Får den fordele seg til møbler så kommer den ut i rommet saktere og man før jevnere nytte av den.

Når jeg står rett ved døra så varmer det mer på rumpa mi å åpne døra enn det varmer meg å ha den lukket når jeg har gått inn på spisestua. Det handler jo ikke om en varme som gjør meg kald etterpå.

Som sagt så skjønner jeg teorien med å varme opp hele rommet litt, framfor litt av rommet veldig mye i et kort øyeblikk, men dette minner om sånn nerder diskuterer salt. Alt salt er det samme så det kan ikke smake forskjellig, uten at de tenker over at smak er tekstur, hvordan smaksfeltene er fordelt i maten osv. Så noen ganger er kort, effektiv varme det man vil ha. Ikke 17 grader i en time.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.