Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 07, har du bestemt deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du bestemt deg?
Selvsagt, jeg skal stemme RV 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme SV 29 21,64%
Selvsagt, jeg skal stemme AP 27 20,15%
Selvsagt, jeg skal stemme V 13 9,70%
Selvsagt, jeg skal stemme SP 3 2,24%
Selvsagt, jeg skal stemme Krf 2 1,49%
Selvsagt, jeg skal stemme H 19 14,18%
Selvsagt, jeg skal stemme Frp 5 3,73%
Jeg skal stemme annet parti enn nevnte over 1 0,75%
Nei, jeg tviler fortsatt jeg.... 32 23,88%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-07, 11:33   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg 07, har du bestemt deg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Så hvis man gir folk mulighet til å delta i samfunnet og gir dem en følelse av de betyr noe, at de har en plass, at de er viktige og at deres stemme betyr noe, så stemmer flere.

Jeg synes det er greit at du sitter hjemme, med tanke på at du har en del av de synspunktene du har. Men i et demokratisk perspektiv synes jeg ikke at det er greit, og jeg kan love at INGEN tar hensyn til hva de som ikke stemmer mener. Hvorfor skulle man det? Gjette seg til hva den som ikke har sagt noe mener? Hva er vitsen, liksom?

Nei, Mim. Folk har omsider gjennomskuet det der. Det er ikke nok å gi folk en følelse av at de betyr noe og er viktige. De vil FAKTISK være viktige, de ønsker å VIRKELIG bety noe. Folk vil bli hørt og tatt på alvor. De fleste politikere tror at de er politikere for sin egen del og for partiets del. De har glemt at det er innbyggerne de er der for, selv om innbyggerne ikke en gang har stemt på dem. Ordføreren skal være ordfører for alle, ikke bare for de i sitt eget parti. Politikerne skal jobbe for innbyggernes beste, uansett parti-tilhørighet.

Men politikerne har fått så nok med å være politikere, og mange av dem (alt for mange) har vært politikere veldig lenge, og jobber i tillegg i det offentlige. De har mistet kontakten med utenomverden. De vet ikke lengre hva som engasjerer den berømte "grasrota" i kommunen sin. For de kjenner ingen "grasrot" - bare innsiden av kommunestyresalen.

Gang på gang opplever innbyggerne at politikerne lover i øst og vest - og så greier de ikke å gjennomføre. Omsider har den kollektive hukommelsen vår greid å minne oss på at hallo - dette har de sagt før også, men aldri gjennomført.

Norge er et så lite land at de politiske miljøene blir en egen gruppe, med sin egen kultur. Og de trives etter hvert svært så godt i sin lukkede sfære. Med folk de kjenner, og har truffet i så mange sammenhenger, og mange av dem jobber jo i samme bransjer også.

Det er alvorlig når nesten halvparten av velgerne sitter hjemme. Det er alvorlig fordi det undergraver demokratiet. Det forteller oss at folk ikke ser noen hensikt med å stemme, og det forteller at politikerne har mistet grepet og kontakten med "grasrota".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.