|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streiker for større forskjellerJeg gjorde dette etter statens måter. Fylte ut skjema som gikk til hovedtillitsvalgt. Hovedtillitsvalgt tok det med til drøftningsmøte som består av ledelsen. Så både avdelingsjef og direktør var med. Hovedtillisvalgt reagerte veldig på beslutningen men kunne ikke dele med mer hva som kom opp i drøftningsmøte. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streiker for større forskjeller
Dette høres ikke greit ut.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streiker for større forskjellerDette høres kjent ut, tror det er vanlig at forhandlinger foregår på denne måten i staten. Alle ansatte sender inn personlige krav til sin fagforening, foreningen prioriterer og forhandler med ledelsen som har sine krav, også på personer. Har ikke ledelsen sendt inn krav på deg, så er det liten sjanse for å få noe. Jeg har jobbet i staten i 25 år og var tidligere Akademiker-medlem. Etter noen år i bransjen byttet jeg til LO, da jeg syns de lokale forhandlingene fungerte dårlig. For ikke å snakke om den ekstreme tidsbruken og frustrasjonen det fører med seg, og det gjør ikke akkurat underverker for arbeidsmiljøet heller. Sist redigert av Galathea : 07-06-24 kl 08:53. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|