|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fjerne karakterkrav til lærerutdanning - veien til en bedre skole?Her er jeg VELDIG uenig med deg My. Alle lærere som uttaler seg offentlig gjør det med en eller annen variant av «jeg elsker jobben min, men…» Og for veldig mange er det jo sånn at det gode ikke overskygger det vonde, det er jo derfor vi har en lærerflukt.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fjerne karakterkrav til lærerutdanning - veien til en bedre skole?
Ja, men utsagn som begynner med "jeg elsker jobben min men ..." er ikke det som bidrar til positiv omdømmebygging.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-07-24 kl 22:42. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ok, da skjønner jeg hva du mener. Jeg har lest mange uttalelser fra lærere som elsker jobben sin og ferdig med det, men de når ikke media. Ikke så rart, at noen elsker jobben sin er ingen nyhetssak. Moe som kunne hjulpet hadde kanskje vært om de som ytrer seg ble møtt med forståelse fremfor å bli avkuttet med «du bare sutrer».
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, dessverre er andres reaksjon vanskelig å kontrollere, så hvordan man blir møtt blir verre å gjøre noe med. Men nyhetssaker om skoler som utmerker seg positivt i en eller annen retning hjelper i alle fall på mitt inntrykk, ikke bare av den enkelte skolen, men av læreryrket generelt, og hva det er mulig å få til. Og slike saker dukker også opp fra tid til annen, heldigvis, men det kunne godt vært flere. For jeg er sikker på det er mange flere slike små og store gladsaker som kunne omtales. For det trenger ikke nødvendigvis være lærere som intervjues eller skriver leserinnlegg om hvor glad de er i jobben sin, det handler om å vise fram noe man har oppnådd, og er stolt over, og da vil automatisk den positive opplevelsen av yrket formidles. Det er det jeg mener med framsnakking og positiv omtale.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-07-24 kl 23:13. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|