Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Jeg vet ikke hva din agenda er, men du provoserer meg skikkelig. Det var ikke en homogen gruppe. Ambulansesjåførene er en mer homogen gruppe enn de som var tilstede i parken og reagerte på hva som skjedde. Hva som faktisk skjedde? Så lenge du ikke var i Sofienbergparken så syns jeg du kan holde deg for god til å late som du vet "hva som faktisk skjedde".
Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg vet hva som faktisk skjedde i parken, det jeg sier er at man baserer teorier og antagelser på enkeltpersoners opplevelse av hva andre har tenkt eller ment med sin oppførsel. Det virker forresten som om både du og flere andre her også er meget orientert om "hva som faktisk skjedde" uten å ha vært til stede...
Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.
Det er alltid snakk om prioriteringer, og dette var ikke på et tidspunkt der det var en massiv ulykke eller katastrofe. Det er dessutern irrelevant, fordi det da likevel er kritikkverdig, mulig kritikken må rettes mot alarmberedskapen.
Slik jeg leste loggen fra den samtalen med AMK så var det ikke før legen selv snakket med dem at det kom en ambulanse, og selv da først etter argumentasjon.
Hvis du leste den loggen nøye så var jo utgangspunktet at AMK-operatøren hadde fått beskjed om at pasienten var et ordensproblem, og at h*n for å ivareta personellets sikkerhet bl.a. foreslo at politiet måtte bli med på transporten. Det ble jo heller ikke fra legevaktens side opplyst om at det var noe annet enn en hastetur, hvor man etter gjeldende prosedyrer skal ha ambulanse innen 20 minutter.
|