Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-22, 10:18   #381
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg har arvet mammas gamle servise, det er ikke det kuleste, men det duger. Jeg har dessuten bestemt at jeg skal arve det nye serviset hennes for det syns jeg er kjempefint. Broren min har juleservise så han trenger ikke.

Gammel 30-10-24, 16:30   #382
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På tide å dra opp denne, ikke sant?

Jeg har nå 6 av pillivuyt-koppene, og har fått én liten skål fra dem til jul. I tillegg har jeg det nydelige julekulefatet M^2 kjøpte til meg som hemmelig nisse, småasjettene fra Rosanna inc, samt to bittesmå eler skåler jeg fant på et loppis. Så jeg har nok det jeg trenger.

Men tilfelle andre fortsatt leter: Fam Irvoll har designet et for Rosendahl. Veldig tradisjonelt, jeg liker det nok litt boldere. Men absolutt fint!
https://www.rosendahl.com/nb/no/rose...nd-cru-cottage

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-24, 21:35   #383
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke akkurat juleservise, men jeg ønsker meg så innmari Ali Kaffe-koppen til julefrokosten! Hvor finner man den, liksom?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-24, 00:15   #384
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, den er fin! Nydelig rødfarge!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-24, 08:26   #385
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det var veldig fint, Tallulah! Bare synd med de dumme Grand cru-hakkene langs kanten. Ellers kunne jeg blitt fristet til å ønske meg det!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-24, 09:37   #386
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det er jo ikke akkurat juleservise, men jeg ønsker meg så innmari Ali Kaffe-koppen til julefrokosten! Hvor finner man den, liksom?

Jeg ville ringe Joh. Johannson kaffe som produserer dette, lagt frem ønsket og spurt om det er mulig å kjøpe en eller to direkte fra dem.

https://johjohannsonkaffe.no/?gad_so...SAAEgKLRvD_BwE

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-24, 09:40   #387
Høns

Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilket juleservise ønsker man seg på hytten da folkens? Jeg synes det nye til Rosendahl er veldig fint, men litt lite jul. Det kan riktignok til gjengjeld brukes hele høst- og vintersesongen.

Gammel 31-10-24, 10:36   #388
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Hvilket juleservise ønsker man seg på hytten da folkens? Jeg synes det nye til Rosendahl er veldig fint, men litt lite jul. Det kan riktignok til gjengjeld brukes hele høst- og vintersesongen.

Sjekk Fauna fra Porsgrund!

Og! Sjekk fasongen på Fauna-koppen! Er ikke den lik som Ali Kaffe-koppen? Kanskje det rett og slett er en Porsgrund-kopp?

Gammel 31-10-24, 11:50   #389
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg ville ringe Joh. Johannson kaffe som produserer dette, lagt frem ønsket og spurt om det er mulig å kjøpe en eller to direkte fra dem.

https://johjohannsonkaffe.no/?gad_so...SAAEgKLRvD_BwE

Jeg kontaktet Joh Johansen om dette i natt (insomnia ftw) og de ble solgt i nettbutikken deres for noen år siden. Nå er det tomt (men jeg skal holde øynene åpne på neste loppis, Monsen!)

Gammel 31-10-24, 15:41   #390
Høns

Standard

Jeg skal også holde utkikk på neste loppis. Noen fordeler som frivillig uten barn i korps må man jo ha ��

Gammel 01-11-24, 22:33   #391
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er et vinterservise jeg fant når jeg egentlig lette etter noe annet.
https://www.nordicnest.no/merkevarer...xrQFQlzoAidASE

Jeg føler veldig at svigermor og svigerfar hadde BLÅ Ali kaffekrus på hytta. Det kan ha vært et annet kaffemerke. Kanskje Kjeldsberg ... Svigermor jobbet på Asca, så det var sikkert reklamekopper, tror de hadde to.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-24, 22:38   #392
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Toy's delight fra Villeroy & Boch er og blir det ultimate juleserviset for meg. Men jeg skal ikke ha.
https://www.villeroy-boch.no/shop/al...s-delight.html

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-24, 23:52   #393
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg kontaktet Joh Johansen om dette i natt (insomnia ftw) og de ble solgt i nettbutikken deres for noen år siden. Nå er det tomt (men jeg skal holde øynene åpne på neste loppis, Monsen!)

Ååå Takk! Og fantastisk om de skulle finne på å dukke opp på loppemarked. Da må dere rope på meg!

Gammel 02-11-24, 10:17   #394
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pleier å stå produsent under koppene, så hvis dere får noen til å snu det røde (og blå?) kaffekruset sitt oppned så er det kanskje enklere å finne tilsvarende.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-24, 11:03   #395
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Toy's delight fra Villeroy & Boch er og blir det ultimate juleserviset for meg. Men jeg skal ikke ha.
https://www.villeroy-boch.no/shop/al...s-delight.html

Dette har min ene datter begynt å samle på, så da er julegave til henne fremover noen år i boks.

Gammel 29-11-24, 18:03   #396
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Ååå Takk! Og fantastisk om de skulle finne på å dukke opp på loppemarked. Da må dere rope på meg!

Jeg fant en på finn.no! Den er akkurat sådd som jeg trodde. Min egen julekopp

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1313.jpg (6,7 KB, 75 visninger)
Gammel 29-11-24, 18:04   #397
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 29-11-24, 18:29   #398
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Åh, så kult!

Gammel 30-11-24, 10:45   #399
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Perfekt!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.