Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi til sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-24, 12:28   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi til sommeren?

Ja, det er utrolig forvirrende å lese anmeldelser gitt av privatpersoner. De klarer ofte ikke å skille mellom det hva som er realistiske vs. urealistiske forventninger. Og hvilke forventninger vi har til serviceinnstilling hos personalet.

Jeg pleier ofte å lese hele teksten på de skikkelig dårlige anmeldelsene for å gjøre meg opp en formening om det er noe jeg ikke kan leve med. Jeg kan leve med at det ikke er paprika ved frokosten. Og hvis man ønsker å bo midt i partystrøket, så må man leve med at det er noe støy om natten. Alternativet er å bo et lite stykke unna. At personalet ikke kan trylle når det kommer veldig snodige forespørsler, tenker jeg også at er helt greit. Samtidig som man kan forvente å få en ekstra pute hvis det trengs. Og så videre.

Gammel 08-11-24, 12:51   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, det er utrolig forvirrende å lese anmeldelser gitt av privatpersoner. De klarer ofte ikke å skille mellom det hva som er realistiske vs. urealistiske forventninger. Og hvilke forventninger vi har til serviceinnstilling hos personalet.

Jeg pleier ofte å lese hele teksten på de skikkelig dårlige anmeldelsene for å gjøre meg opp en formening om det er noe jeg ikke kan leve med. Jeg kan leve med at det ikke er paprika ved frokosten. Og hvis man ønsker å bo midt i partystrøket, så må man leve med at det er noe støy om natten. Alternativet er å bo et lite stykke unna. At personalet ikke kan trylle når det kommer veldig snodige forespørsler, tenker jeg også at er helt greit. Samtidig som man kan forvente å få en ekstra pute hvis det trengs. Og så videre.

Digresjon (følger tråden av interesse): Jeg leste engang en dårlig anmeldelse av en AirBnb-leilighet i Stockhom, fordi Systembolaget var stengt på søndager. Det gikk på at beskrivelsen i annonsen oppga at leiligheten lå i kort avstand til Systembolaget, etterfulgt av tips om åpningstider for dette. Men det var ikke presisert at det er stengt søndager og har kortere åpningstid på lørdager. Dermed ga de leiligheten laveste score. Et annet sted var begrunnelsen for den dårlige anmeldelsen manglende utsikt - i en kjellerleilighet, midt i en tett og flat by. Så viktig å lese anmeldelsene ja.

Jeg sorterer alltid anmeldelsene på nyeste først, fordi det kan være kritikkverdige forhold fra tidligere, som nå er rettet opp i, og omvendt, manglende vedlikehold kan gjøre at steder som tidligere har vært flotte eller sjarmerende kan ha forfalt de senere år og ha mistet sin sjarm. Så jeg stoler mest på de nyeste anmeldelsene. I tillegg er det lurt å ha i bakhodet at årstiden også kan ha betydning for inntrykket, særlig når det er snakk om problemer med for varmt, for kaldt, for mye fukt etc.

Sist redigert av My : 08-11-24 kl 12:57.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.