Sv: Bruker du tofu i matlagingen?
Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
Jeg bruker ikke tofu. Jeg er ikke begeistret for konsistensen.
Jeg har prøvd å bruke Anne Lene Dahlgrens oppskrifter, men innrømmer at jeg har valgt henne bort fordi hun i for stor grad bruker kjøtterstatninger. Jeg foretrekker å lage vegetarisk mat som baserer seg på grønnsaker/linser. Dersom jeg skal lage retter som vi er vant til at har kjøtt i seg så bruker jeg enten sopp eller blomkål, som jeg synes er bedre enn tofu eller kjøtterstatning.
.
Å! Jeg liker den nye kokeboka hennes, samt de oppskriftene jeg har funnet på Instagram, nettopp fordi de er fulle av grønnsaker. Jeg registrerer at det er en del tofu i den nye boka hennes, og derav denne tråden, egentlig. Men det jeg pleier å lage basert på hennes oppskiftene består for det meste av kikerter, bønner og linser. Og grønnsaker.
Jeg elsker fiestaformen, og jeg lager også ofte one pot-gnocchien. Og vinnerlasagne! Herregud så god! Og pimpa linsegryte, og ikke minst den fantastiske kikertsalaten!
Ingen kjøtterstatninger i noen av disse. Tror ikke jeg har sett noen som helst kjøtterstatning bortsett fra tofu, om man kan kalle det en kjøtterstatning.
|