|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?Jeg skal prøve å lage en kake formet som en halv kule. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?Min erfaring er at det forlenger en god del. Men aldri prøvd på kake, karamellpudding derimot stivnet aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?Ville satset på å legge lagvis vanlige sukkerbunner med fyll mellom lagene og deretter skjære til halvkuleform.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?Det er vanskelig å få dem jevnt stekte.
![]() |
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?Jeg ville også gjort som Niobe foreslår, å «støpe» kaken i bolle. Det er knotete å skjære til en kake man har stablet, og å steke i ildfast bolle er helt Lotto i hva som blir resultatet.
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?For å oppdatere: Jeg stekte kaken i en ildfast bolle. Faktisk stekte jeg to runder, for sikkerhets skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?
Antar den er for å få kaka lettere ut av bollen. Det er kaker som ikke stekes, som bare dyttes nedi forma og avkjøles (typ blanding av smør og knust kjeks), mousse o.l.
![]() |
#8 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?Tolket Niobe som at hun også bruker samme metode med tilpassede kakebunner og vil tro at plastfolien har samme funksjon her, å gjør det lettere å få ut kaken i en hel del fra formen
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kan jeg steke kake i en ildfast bolle?
Jepp! Bare så kaken "glir" ut av formen selv, når man snur den opp-ned. Og så er det bare å dra av plastfolien, så har man glatt og fin kake til å pynte.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|