Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-25, 19:02   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det blåser i Harstad så det ferdig fylte flyet måtte tømmes og alle måtte av. Ny avgangstid om 1,5 time……

At ikke flyplassen kunne fortsette å hete Evenes som det jo heter der flyplassen er, men at de i stedet kalte den for Harstad Narvik - som ligger femti minutter unna i hver sin retning.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 19:08   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

At ikke flyplassen kunne fortsette å hete Evenes som det jo heter der flyplassen er, men at de i stedet kalte den for Harstad Narvik - som ligger femti minutter unna i hver sin retning.

"Evenes" er vel ikke spesielt godt kjent for andre enn lokalbefolkningen, vil jeg tro? Så jeg syns ikke det er unaturlig at man heller legger til navn på nærmeste by. Det er jo ganske vanlig å gjøre det sånn - Oslo lufthavn ligger for eksempel ganske langt unna Oslo.

Jeg så forresten at Norwegian prøver seg - de har omdøpt flyplassen til "Lofoten - Harstad/Narvik (EVE)". Kanskje de får solgt flere billetter på den måten?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 07-02-25, 19:21   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

"Evenes" er vel ikke spesielt godt kjent for andre enn lokalbefolkningen, vil jeg tro? Så jeg syns ikke det er unaturlig at man heller legger til navn på nærmeste by. Det er jo ganske vanlig å gjøre det sånn - Oslo lufthavn ligger for eksempel ganske langt unna Oslo.

Jeg så forresten at Norwegian prøver seg - de har omdøpt flyplassen til "Lofoten - Harstad/Narvik (EVE)". Kanskje de får solgt flere billetter på den måten?

Sånn i motsetning til de kjente byene Gardermoen, Værnes, Kjevik og Flesland?

Sist redigert av My : 07-02-25 kl 20:53.
My er ikke aktiv  
Gammel 08-02-25, 00:16   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Sånn i motsetning til de kjente byene Gardermoen, Værnes, Kjevik og Flesland?

Denne kommentaren forstod jeg virkelig ikke. Jeg sjekket på Avinor sine sider, og der står det offisielle navnene.

Evenes - Heter Harstad/Narvik lufthavn (selv om Norwegian protesterer og vil legge til "Lofoten")
Gardermoen - Heter Oslo lufthavn
Værnes - Heter Trondheim lufthavn
Kjevik - Heter Kristiansand lufthavn
Flesland - Heter Bergen lufthavn

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 08-02-25, 09:36   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg stusset også på at Lofoten ble lagt til sist jeg reiste dit. Det hadde jeg ikke opplevd før, men det er jo alltid en hel haug utenlandske turister med på flyene, som sannsynligvis skal til nettopp Lofoten, så det er nok bevisst ja. Det er jo helt greit at den har navn også etter byene i nærheten. Gardermoen kalles jo også Oslo lufthavn Gardermoen. For oss som (opprinnelig) er derfra har flyplassen imidlertid aldri blitt kalt annet enn bare Evenes.

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.