Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-25, 11:27   #921
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Grenen det dreier seg om er kunstløp, ikke isdans(som er en par gren)

Gammel 06-02-25, 12:09   #922
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

det har du rett i, sier sånnsett litt om hvor lite jeg er inne i isdans og kunstløp da, så sant nok kjenner jeg "mesternes mester-profilen" best fra mesternes mester.... men de kunne klart å få det til vær en overskrift om EM-prestasjon i kunstløp da, ikke mesternes mester.

Gammel 06-02-25, 12:13   #923
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger faktisk med på norsk kunstløp. Snuppa har en venninne som kjemper om plass i OL i 2026, men som trolig må gi tapt til dette omtalte supertalentet. (Norge får maksimalt én plass.)

Og selvfølgelig burde Camilla Gjersem vært presentert som tidligere/pensjonert kunstløper, og ikke for den relativt ubetydelige innsatsen i Mesternes mester.

Med-

Gammel 06-02-25, 21:28   #924
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Grenen det dreier seg om er kunstløp, ikke isdans(som er en par gren)

Er det sant?! Det ante jeg ikke!

Gammel 06-02-25, 23:08   #925
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg så mye på både kunstløp og ikke minst isdans da jeg var yngre.

Gammel 07-02-25, 08:17   #926
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg så mye på både kunstløp og ikke minst isdans da jeg var yngre.

Jeg har sett utallige timer med både kunstløp og isdans i min barndom. Bestemoren min elsket det, og på 80-tallet sendte jo faktisk nrk idretter hvor Norge ikke vant/var i toppen. Det er det jo også lov til å være litt over.

Gammel 08-02-25, 09:50   #927
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn skal vi altså sikre matproduksjonen i Norge!

https://www.nationen.no/jordbruksopp...o/5-148-680679

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-25, 16:20   #928
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge skal ikke JUKSE!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-25, 18:51   #929
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Norge skal ikke JUKSE!

Nei! Fy flate, jeg ble så SUR da det kom frem at Norge har jukset. Lurer på hva slags straff de kommer til å få. For juks må jo få konsekvenser.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-25, 08:26   #930
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen skal vel strengt tatt jukse, det ødelegger idretten. Jeg tror ikke et sekund at norsk støtteapparat er noe bedre enn andre. Nitrist sak om hopperne.

Gammel 10-03-25, 08:51   #931
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig patetisk når de prøver å unnskylde seg med at "alle andre gjør det". Da skal vi faktisk være bedre enn "alle andre". Om vi så skal havne litt lenger ned på resultatlista.

Gammel 10-03-25, 09:08   #932
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg føler at det skjedde ganske mye fra lørdag til søndag i holdningen til hoppforbundet. På lørdag var de fulle av bortforklaringer, men på søndag var det slutt på det. Da var de ærlige på at de hadde jukset, og at det var alt annet enn greit.

Det kommer garantert noen etterspill. For hvor mange visste om dette? Og hva i all verden var det som verserte av historier som gjorde at de faktisk ble filmet?

Gammel 10-03-25, 09:18   #933
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er like greit å bare legge seg flat og innrømme det. Det har også vært skyldt på kronglete regelverk. Regelverket er sikkert kronglete, men at man ikke skal tukle med dressene etter at de har blitt inspisert og godkjent, er ikke akkurat rocket-science.

Det er vel få som blir tatt på fersken den aller første gangen de gjør noe ulovlig. Så dette har nok vært vanlig praksis en stund. Er litt spent på etterspillet her ja.

Gammel 10-03-25, 13:51   #934
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske noen kunne forklare meg hva dette innebærer i praksis. Hvilke fordeler får man av en ekstra (bedre?) søm? Jeg skjønner at juks er juks altså, jeg bare synes det er veldig forvirrende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-25, 13:55   #935
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skulle ønske noen kunne forklare meg hva dette innebærer i praksis. Hvilke fordeler får man av en ekstra (bedre?) søm? Jeg skjønner at juks er juks altså, jeg bare synes det er veldig forvirrende.

Jeg vet ikke altså, men bare gjetter, at en stivere søm får dressen til å holde seg mer rett ut og derfor gi mer overflate og oppdrift, en om den er mykere og "slappere". Slik jeg forstår det var det sydd inn en stivere tråd inn i sømmene.

Gammel 10-03-25, 21:02   #936
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Stivere tråd ble sydd inn i skrittet av hoppdressen. Håper at det er sannheten de forteller, at det er første gang de gjorde det og at det kun var to dresser...... Men hvordan klarte de da å blitt tatt på fersken, første gang de gjorde det?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-25, 09:49   #937
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Når du får tilsendt en e-post som åpenbart er feil, og som er sendt ut til over 1000 personer som jobber i samme organisasjon: IKKE VELG SVAR TIL ALLE, for å skrive "Dette må være en feil". Og ABSOLUTT, ABSOLUTT IKKE velg "svar til alle" etter dette, for å skrive "Denne har jeg også fått", Og når du ser at noen andre er så IDIOT at de likevel gjør dette, så for all del, ikke vær så KORKA at du selv velger "svar til alle" for å skrive "Samme her!". I ALLE FALL IKKE SOM NUMMER FEM I REKKA!

For det første: Du kan glatt regne med at feilen er rapportert inn for lenge siden, og at det jobbes med å løse problemet (særlig når feilen skjedde før helga, og det står nevnt i avisa).

For det andre: Vi har ALLE fått den, alle vi som står på den uendelig lange lista over mottakere i eposten du fikk. Det er derfor vi står på lista!

For det tredje: HVER E-POST GÅR UT TIL TUSEN FOLK!! BARE SLUTT!!!

Sist redigert av My : 24-03-25 kl 10:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-25, 09:59   #938
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller, ikke svar til alle at de ikke må svare til alle!

Jeg er fylkeskommunalt ansatt. Vi har mange av disse rundene.

Gammel 24-03-25, 10:04   #939
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eller, ikke svar til alle at de ikke må svare til alle!

Jeg er fylkeskommunalt ansatt. Vi har mange av disse rundene.

Nå har akkurat en person gjort nettopp dette. Forhåpentligvis virker det. Min kollega ved siden av meg spøker nå med å skrive til alle at han er enig med forrige, om at ikke alle trenger å svare.

Gammel 24-03-25, 10:16   #940
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sånn skal vi altså sikre matproduksjonen i Norge!

https://www.nationen.no/jordbruksopp...o/5-148-680679

Det er til å bli gal av. Og kvalm. Og skremt. Forutsigbar inntekt til å leve av, og en relativt forutsigbar hverdag, for bøndene må jo være en viktig del av beredskapen vår.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.