![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bil
Enyaq er en stor bil i mitt hode.
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilMen du får jo mer futt per hestekraft i en liten bil, eller?
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilMen hvis du liker den der akselerasjonsfølelsen, så kommer du def til å elske elbil. Selv den lille symaskin-Fiaten min aksellerer som bare f.
![]() |
#25 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilMulig. Svigermor har en liten, men der vet jeg ikke i farta hvor mange hestekrefter. Det føles ikke nok i den, men så er nå den bilen eldre enn min.
![]() |
![]() |
#26 |
Klar
|
Bare nysgjerrig, hva trenger du dem til? Den gamle Passaten vår hadde 100 HK, og jeg savnet aldri noe mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
rakkarpus
|
Star skriver i hovedinnlegg at hun kan bruke 350 000. Hvor får du at alternativet er enten mindre nyere bil og eldgammel stor bil?
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
Skulle ønske hun som kjørte inn i sønnen min bakfra i dag hadde hatt det.
![]() |
#29 |
heimføing
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilJeg er enig med Star, er man vant med stor bil så vil man ikke ha et lite tyttebær. Star sa hun har en Saab, og det er rene panservogna ift småbiler. Jeg har et annet merke, har sett hva den tåler i møte med en liten Ford og skal derfor aldri ha liten bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilElbiler kan man stille om hestene skal løpe fritt eller om de skal gå pent og pyntelig på rad og rekke. Små biler med drivstoff virker jo som om de har sluppet alle hestene ut på beite og glemt å lukke porten, men det er ikke det samme med en elbil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilPr nå vil ikke bil brukes på jobb, men så har jeg jobb bare ut juni. Men guttungen bruker bilen hver dag.
![]() |
![]() |
#33 |
I mål
|
Det er vel ingen som kritiserer Star for noe som helst? Hun forsøker å tenke rundt hva hun trenger av en ny bil, og mange kommer med innspill? Jeg har nettopp hatt slike tråder selv, og har satt pris på at folk spør "trenger du virkelig det" eller "hva tenker du at du trenger". |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilVi har Enyaq nr. 2, etter en elgpåkjørsel med nr 1. Den holdt mål sikkerhetsmessig for å si det slik, sjåføren 100% uskadd, bilen totalvrak. Vi snakker også litt om neste bil, og om den skal være like stor. Elroq seiler absolutt opp som alternativ, altså en litt mindre (men ikke småbil nei!), mer kompakt SUV. Går aldri tilbake til fossil-bil, stor eller liten.
![]() |
#35 |
Introvert textrovert
|
Og elbiler har mye mer futt enn fossil, de akser rett og slett fortere.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 22-04-25 kl 16:06. Årsak: Tilførte edit |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Introvert textrovert
|
Jeg hengte meg opp i at den gamle bilen hun har nå er trygg, mens en liten bil er utrygg. En noe nyere bil er antageligvis tryggere enn den gamle bilen hun har. Jeg tenkte at man får mer bil for pengene om man går ned til mellomklasse (nei, ikke tyttebær ea) og dermed kan kjøre noe litt nyere enn 10 år.
![]() |
#37 |
Klar
|
Usikker på om Nissan Leaf regnes som liten bilen eller mellomstørrelse, men det er ihvertfall den eneste bilen jeg har. Den brukes både på motorveier og midt i Oslo. Det jeg har å utsette på den er ladeplugg og rekkevidde. Plass, akselerasjon og sikkerhetsløsninger er mer enn bra nok. Jeg har fraktet en hel utesofa hjem i Leaf'en min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilJeg har altså ikke mye peiling på bil, men vil du ha stor bil kan du jo se på Opel Zafira/tourer. Var veldig glad i min, og all plassen kom godt med da jeg flyttet.
![]() |
#39 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilNå har jeg lest tråden igjen, og ser kun to spørsmål om liten versus stor bil, og ingen av bilene som er foreslått er småbiler i mine øyne. Enyaq er ganske stor og Elroq er mindre enn den, men SUV? Fiaten som Poly nevner er vel ikke et forslag, men en anekdote. Ellers enig i at en gammel leaf ikke er å anbefale om man skal kjøre langt, men de nyere er vel litt større, eller? Har bedre rekkevidde, men enig i at det ikke er storbil, akkurat som El-Golfen ikke er en storbil.
![]() |
#40 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke ny bilMen tilbake til stasjonsvogner av typen fossil, så var jeg veldig fornøyd da vi kjørte rundt med Passat stasjonsvogn. Kjapp nok for meg den gangen, men den hadde sikkert ikke Turbo.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|