Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-25, 13:32   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona

For min sønn, enten han hadde vært 5, 12 eller 17 år, ville det vært selvsagt og obligatorisk med kamp på Camp Nou, hvis det var i fotballsesongen. I det minste omvisning på stadion og besøk i supportershopen hvis det var utenfor sesong, hvis det da ikke var under renovering. Min sønn hadde nok også ønsket å dra til fornøyelsesparken på Tibidabo.

Nå har ikke jeg vært der med han, men med søstrene da de var hhv 16 og 18. Og tenåringsjenter har gjerne litt andre preferanser enn 12 år gamle gutter, og det gikk mye i shopping og mat. Men Sagrada Familia gjorde inntrykk på dem også, og jeg mener det definitivt er verdt det å se den på innsiden. Også ville de til Barceloneta-stranden for å bade (vi var der i høstferien).

Jeg synes for øvrig advarslene mot La Rambla er sterkt overdrevet. Vi tilbragte riktignok ikke mye tid der, men vi ruslet oss oppover hele veien den ene dagen, fordi jentene hadde lyst, og ville kikke i noen av butikkene, og det var da helt greit? Ikke den mest sjarmerende delen av byen, men likevel hyggelig sted for å bare rusle litt og se på folk og liv. Mye turister selvsagt, men det var det også overalt ellers i Barcelona, og ikke noe mer trengsel der enn i de trange gatene i gamlebyen. Ikke ble vi frastjålet noe heller, men vi passet selvagt på tingene våre og hadde ikke noe løst i lommene. Så for en 12-åring som kanskje til og med synes suvernirboder med ræl, og turistbutikker kan være gøy, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal ta en tur dit. Men det er mulig jeg var preget av alt det negative jeg hadde hørt på forhånd, og så det for meg som noe mye verre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.