Sv: Gruffetråd
Opprinnelig lagt inn av veobra, her.
Det er jo noen dager siden du skrev. Da jeg holdt på å tørne på jobben og trengte hjemmekontor så sa legen at dersom arbeidsgiver ikke tilrettela for hjemmekontor så kunne jeg bli "sykmeldt" til hjemmekontor. Jeg skulle jobbe fulltid, men legen kunne si at jeg måtte få hjemmekontor en dag i uka. Jeg skriver sykmeldt i hermetegn, for jeg regner med dette heter noe annet. Jeg trengte det ikke ,for arbeidsgiver tilrettelagt. Men kunne dette være noe for deg å sjekke ut?
For mange, mange år siden, så fikk jeg noe legen kalte "avventende sykmelding". Det innebar at hvis jobben ikke kunne tilrettelegge tilstrekkelig, så kom jeg til å bli sykmeldt 100 %. Jeg hadde bedt om noe hjemmekontor på kveldstid fordi jeg hadde bittesmå barn i barnehage med kort åpningstid og det var en ganske prekær situasjon med andre familiemedlemmer (blant annet han jeg var gift med). Jeg opplevde mye hjerteflimmer, så legen var skikkelig bekymret.
Sjefen min ble veldig flau, og mente at han hadde fått "gult kort" av legen min. Jeg hadde jo bedt om denne ganske marginale tilpasningen for en kort periode, og han burde sett at det var en bedre løsning. Han la seg helt flat, og sa at jeg slett ikke trengte å jobbe hjemme på kvelden i den korte perioden. Det som eventuelt manglet av arbeidstid skulle vi bare "se bort fra".