|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet? | |||
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
66 | 27,73% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
142 | 59,66% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
6 | 2,52% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
19 | 7,98% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
4 | 1,68% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
3 | 1,26% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisDet finnes tydeligvis noe forskning på det.
http://www.cure-guide.com/Natural_He..._vaccines.html
|
|
|
#22 |
|
ræv med ører
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Jeg er dritlei at det kommes med utsagn som "de fleste leger jeg kjenner vaksinerer ikke", "helsesøster innrømte at hun ikke vaksinerte selv" osv. Ikke kom her og fortell at det ikke blir gjentatt om og om igjen for å skremme enkelte til å vaksinere barna sine. Du gjør kanskje ikke det, men det finnes vaksinemotstandere (har jeg sagt at du personlig er en av dem, forresten?), og de tyr gjerne til disse hersketeknikkene. Ja, jeg vil kalle det hersketeknikker å dra inn spørsmål om leger vaksinerer egne barn, uten noe som helst dokumentasjon.
|
|
|
#23 |
|
Fola Blakken
|
Jo, meslinger, feks, er potensielt farlig. Jeg er født før deg, og ble vaksinert mot meslinger, fordi det på den tiden var en epidemi, og to barn hadde dødd.
|
|
|
|
#24 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Nei, jeg velger å tro at den samlede legestanden som sådan har såpass integritet at de ikke ville kunne stått inne for ett nasjonalt vaksineprogram som de selv ikke følger. Unntak finnes helt sikkert. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg jobber i helsevesenet, har fulgt vaksineprogrammet, men utsatte en vaksine pga sykt barn, hun fikk denne senere da. Har aldri tenkt å ikke vaksinere barna. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisIngen av oss jobber i helsevesenet, men har fulgt programmet med en tilleggsvaksine (Prevenar).
Og dette tipper du på hvilket grunnalg? Ikkeno?
Så det at de ikke vil dele personlige opplysninger med deg skal være en indikator på at de ikke vaksinerer barna sine?
Enig.
|
|
|
#28 |
|
Protonterapeut
|
Foromsfull som jeg er, ville jeg faktisk trodd det motsatte, nettopp fordi høyere utdannete og ressurssterke mennesker oftere setter påstander i tvil mtp. manglende forskning etc.
|
|
|
#29 |
|
Ute på tur
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisVi har fulgt vaksinasjonsprogrammet og i tillegg kjøpt Prevenar til Junior. Han har også fått Hep B før vi reiste til et land der dette var anbefalt.
|
|
|
#30 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg svarte dette: En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisVi jobber ikke i helsevesenet, men prinsen har ennå ikke tatt MMR - Mest fordi han da var potte forkjøla og mor er treg med å komme seg av gårde i ettertid. (og litt hysteri)
|
|
|
#33 |
|
anglofil
Med mine fordommer er det stikk motsatt. Folk med høy utdanning er mer kritiske og setter spørsmålstegn med så mye og mangt, også det "staten" sier er riktig. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Fordomsfull som jeg er, så forundrer det meg ikke.
|
|
|
#35 |
|
anglofil
Jeg tror så absolutt at det er såkalte resurssterke foreldre til barna på steinerskolen på Hovseter (og forøvrig). |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisVi jobber ikke i helsevesenet, og barna følger vaksineprogrammet.
|
|
|
#37 |
|
anglofil
her er vel sakens kjerne ... du mener det er bedre å få vaksine en en ufarlig sykdom? Hvorfor? Du stoler 100% på at barnet ditt ikke blir sykt av vaksine? Det er jo mange barn som blir syke av vaksine og som påpekt her, noen barn har blitt ofret i massevaksinasjonsprogrammet. Ja denne sjangsen er liten men fortsatt synes jeg det er "pussig" å velge å vaksinere fordi man vil at barnet skal slippe å være sykt av en ufarlig sykdom ... for meg holder ikke det argumentet. Da var det faktisk mer viktig for meg å finne ut om det var noen barn i bhagen til vesla som f.eks hadde en sykdom til tilsa at det ville være direkte farlig for de å få kusma eller røde hunder osv. Hensynet til dette barnet ville faktisk ha vært en viktigere grunn en at jeg ikke ønsker at lillemor skal være syk. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Nei, og grunnen til at det ikke er nødvendig er jo fordi *alle andre* gjør det. Problemet er når en viss andel ikke ser det som nødvendig så får vi disse sykdommene tilbake, slik som i England nå, og det er faktisk ikke spesielt hyggelig. Ikke bare fordi det ikke er praktisk.
|
|
|
#40 |
|
er grønn og fin.
|
De sykdommene vi blir tilbudt vaksine mot er ikke ufarlige.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|