Sv: Unpopular opinion-tråd
Jeg synes det er skrekkelig rart og ganske skrullete å pynte til jul i november. Det er like skrullete som å pynte til påske i mai. Jeg forstår ikke konseptet og presterer å bli litt provosert av det. Jeg vil at slikt skal være som det var før. Julepynt i november er bare helt merkelig. Jeg har bittelitt mer toleranse for julepynt og juletre tidlig i desember, men jeg tenker nok i mitt stille sinn at voksne bør kunne klare å vente og at de ikke skjønner konseptet. Men det opprører meg ikke lenger like mye som julepynt i november. Jeg kjører forbi et hus med pyntet juletre synlig i vinduet og det har vært der siden 15. november. Det er skrullete. Folk gjør selvsagt hva de vil og jeg tenker også hva jeg vil. Jula er ikke i november og heller ikke før juleaften. November er november, og tida fram til 24. desember er advent. Det er noe annet. Og i mitt hode er ikke slikt valgfritt. Jeg innser at jeg har en stille kamp mot vindmøller, men slik får det bare være, jeg har rett (i mitt hode i det minste).
|