|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg synes ikke det gjør noe med rektangulære duker på runde bord. Jeg har også rundt bord på 130 cm, men til selskap har vi én eller to plater i, så jeg bruker uansett firkantet duk. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
En som trener
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpSer du for deg å bruke bordet hovedsakelig rundt, eller skal du ha ileggsplater og trenger større duk? For du har jo mer fleks med litt større og rektangulær duk om du også vil bruke den til større bord. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Peppy!
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelp
Don’t get me started. Når bordet er utvidet så trenger jeg en duk som er så stor at det blir aaaalt for stort når det er rundt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpGeorg Jensen syr dukene sine på mål, så jeg ville sendt en epost og bedt om pris på en rund eller kvadratisk. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Mulig det er å banne i kjerka. Kan man ha den store duken dobbelt når bordet er lite? Ekstra lag under er jo ofte å anbefale uansett. Sånn at du kan ha en stor duk til bordet uansett om det er stort eller lite?
|
|
|
#26 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Dette visste jeg ikke, takk for tips! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpVi har også rundt bord, 125 cm, og har juleduken i grønt fra Georg Jensen. Men vi bruker alltid ileggsplate i bordet til jul, slik at duken vår er rektangulær. Da passer den perfekt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Men rektangulær må da legge svært stor begrensninger på hvor mange som kan sitte rundet det bordet ?
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Det er ikke uvanlig at en duk henger lenger ned enn fanget? Den er jo ikke hard, akkurat.
|
|
|
#30 |
|
Kanskje ikke uvanlig, men.... uvanlig i mitt liv. Ikke hard, men upraktisk. Jeg kan ikke huske å noen gang ha spist med duken liggende i fanget.
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
På restaurant tror jeg aldri jeg har opplevd at duken er så kort at man ikke har den nedenfor fanget. Men knærne dytter den jo inn, den ligger ikke i fanget.
|
|
|
#33 |
|
Jeg, og mitt febersyke hode som åpenbart ikke er vant til å gå på restaurant, så bar for meg hvor vanskelig det ville være å sette noen der hjørnrn hang ned, der vil jo nesten garantert fra i duken når de setter seg, tenkte jeg.
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Åja sånn ja. Jeg lurte på om du kanskje mente at det ville være noen som ikke fikk duk under tallerkenen eller noe. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Duk til jul - trenger tenkehjelpJeg bretter ofte en kat innunder om den er for lang, for det liker jeg ikke.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|