Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp med Kobo Clara lesebrett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-26, 22:41   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp med Kobo Clara lesebrett

Jeg synes Kindle blinker så forstyrrende hver gang man blar, og falt for Kobo, som bare blinker når man laster nytt kapittel. Men, den viktigste grunnen til å kjøpe var at jeg ble informert om at jeg kunne låne bøker på biblioteket og lese på lesebrettet.

Jeg har funnet bøker på biblioteket med overdrive, som er systemet Kobo bruker, men der er det bare engelske bøker, men ikke de jeg lette etter, og jeg vil gjerne lese norske og.

Jeg har kjøpt flere e-bøker, som man i teorien skal kunne overføre via Adobe Digital Editions, men det virker ikke.

Er det bare jeg som ikke har funnet ut av hvordan gjøre ting? Må jeg kjøpe en kindle og leve med blink?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-26, 22:47   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp med Kobo Clara lesebrett

Har ikke noen svar til deg, men jeg leter etter et lesebrett jeg kan låne biblioteksbøker til så kanskje vi egentlig trenger det samme? Deichman låner ut via Bookbites-appen. Har skjønt at man trenger et lesebrett med Android, og det eneste jeg har funnet er div varianter av Onyx Boox. Finnes det andre produsenter av lesebrett med Android? Har Kobo Clara Android?

Sist redigert av Molly : 07-01-26 kl 10:08. Årsak: Manglet et "ikke" - Har ikke noen svar til deg :o
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-26, 09:24   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kobo har et eget, lukket operativsystem, dessverre.
Man skal kunne overføre pdf-versjoner av bøker, men bøkene jeg har kjøpt, som kommer i .epub-fil, lar seg ikke endre.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-26, 10:21   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står på hjelpesidene til Kobo hvordan man skal kunne overføre epub-bøker, men jeg regner med du har prøvd det de sier? Jeg fant denne reddit-tråden som kanskje hjelper: https://www.reddit.com/r/kobo/commen...my_kobo/?tl=no (Har ikke Kobo selv, så kan ikke hjelpe med erfaringer, men har tenkt å gå vekk fra Kindle og Amazon når det nåværende lesebrettet skal byttes ut, så jeg er interessert i alternativene.)

Gammel 07-01-26, 10:46   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låner bøker fra biblioteket til Ipad. Om du har det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-26, 10:52   #6
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg låner bøker fra biblioteket til Ipad. Om du har det.

+1 på denne. BookBites på Ipad er utmerket å lese på.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.