|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Sv: Øyekrem som virker?Fikk du testet ut noe øyekrem, frukt?
|
|
|
#2 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem som virker?Jeg bruker Ducray Dexyane MeD Palpebral. Det står at det er en medisinsk krem mot eksem, og jeg har prøvd en stund å finne ut hva det er som gjør den medisinsk. Det er umulig å finne ut av. Så vidt jeg (og ChatGPT) klarer å se er det ingenting i ingredienslista (som bl.a. inneholder sheasmør og bivoks) som ikke kan finnes i en hvilken som helst fuktighetskrem. Jeg klarer heller ikke å finne ut av hvilke kriterier som ligger til grunn for CE-merkingen. I går spurte jeg på apoteket, de kunne heller ikke svare. De søkte opp og sa at den var i "risikoklasse 2a" for medisinsk utstyr, men utover det var de slett ikke uenige i at den basert på ingredienslista ser ut som en hvilken som helst fuktighetskrem. Hvis noen kan bidra til å opplyse meg om dette blir jeg glad! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Øyekrem som virker?
Jeg bruker et serum med koffein som jeg har kjøpt på Obs. Q & A tror jeg det heter. Ser ikke noen merkbar forskjell, men så er jeg ikke den som er flinkest med hudpleie heller.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|