Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.
Og berre ein liten kommentar. Det går an å ha to tankar i hovudet samstundes. Han har unekteleg hatt ein annleis oppvekst og den handlar ikkje utelukka om å vere priviligert. Det forsvarar sjølvsagt ikkje oppførselen og hendingane, men det er no absolutt ein del av totalbiletet.
Absolutt en del av totalbildet, et totalbilde for oss som er utenfor rettssalen. Mitt poeng er at dette er jo ikke formildende omstendigheter, eller noe som har betydning for vekting av bevis, så hvorfor fokusere på at han mener han ikke har kontroll over sin skjebne? Hvis dette ikke var ment for å påvirke retten tenker jeg de kunne tatt det opp utenfor rettssalen, sendt ut en pressemelding der de spesifikt ba om at pressen holder reglene det er blitt enighet om skal følges, ikke si " er det rart Marius har følt at han ikke har hatt kontroll over sin skjebne?", etter at hun nevner at han har følt seg forfulgt av pressen siden han var 3 år.
Jeg er helt enig i at det er uklokt å omtale han som en overgriper før rettssaken er ferdig. Føler flere innlegg fra forskjellige brukere blir blandet sammen, særlig når Nextlife siterer meg.