Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?
Jeg skjønner veldig godt hvor du er og er på vei inn i samme problematikk selv.
Vi har ett allerede fullt hus. I løpet av 10-20 år kommer vi sannsynligvis til å arve ganske mange ting. Min mann er enebarn og jeg har bare ett søsken. Foreldre og svigerforeldre har overfylte hus/leiligheter.
Det er noen ting jeg kommer til å arve, som jeg vet at jeg kommer til å ha lyst til å ta vare på. Men, samtidig så har jeg allerede mye og i løpet av de samme 10-20 årene satser jeg på at vi skal flytte i leilighet og ikke lengre ha det store loftet som vi nå lagrer ting på.
Jeg har to kasser på loftet, merket med jentenes navn der jeg har begynt å samle ting som jeg tror at de kan ha glede av når de etablerer seg. Enn så lenge er det velutstyrt med glass .
Når det gjelder noen pene serviser så håper jeg at jentene er kommet så langt at de har etablert seg før vi arver slik at noe kan gis rett videre. Hvis ikke så er jeg villig til å betale for lagerplass i noen år slik at de kan ha mulighet til å se på det når de eventuelt har plass. Men, om de etablerer seg og fremdeles ikke vil ha så er jeg innstilt på å selge/gi videre. Det er begrenset glede og nytte av ting som står på ett lager.
|