|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
trøtt
|
Sv: Aftenposten i dag; om nettsekt, vold osvJeg antar flere enn meg leste saken om 764. Jeg hadde lest om det før, i amerikanske medier, men visste ikke at de hadde fått et slikt fotfeste i Europa også. Jeg finner det så inderlig skremmende og lurer på hvordan vi som samfunn skal få stoppet slikt. Hvordan skal vi klare å beskytte barn og unge, og hvordan få stoppet svina bak det og stilt dem til ansvar?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Aftenposten i dag; om nettsekt, vold osvJeg leste det jeg også, og jeg begynte å skrive et innlegg om det, men så ble det så krøkkete skrevet, at jeg slettet det igjen.
|
|
|
|
#4 |
|
Klar
|
Sv: Aftenposten i dag; om nettsekt, vold osvJeg leste dette I går, og holdt på å sette kaffen i halsen. Det er helt grusomt, både at unge gutter kan være så ufattelig destruktive og at jenter utsettes for dette. Den yngste var vel 8 år?! Og det var forsåvidt ikke bare jenter heller, men også gutter som er ofre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Utendørs
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aftenposten i dag; om nettsekt, vold osvHelt komplett grusomt. Politiet advarte oss mot dette på foreldremøte i høst, men ante ikke hvor ekstremt det er.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aftenposten i dag; om nettsekt, vold osvLøsningen på dette er ikke at hver enkelt av oss skal skremme vettet av ungene våre. Ansvaret for denne typen spredning må i større grad over på de som distribuerer bildene, videoene og meldingene som sendes mellom overgriper og offer. Slik det er nå, så tjener firma som Meta og des like på at ulovlige ting distribueres.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|