Sv: Tips til husfarge?
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Åå, så fint med mange foreslag og innspill!
Jotun Lys Hamp: Den er med i mix'en av alternativer, og tusen takk for at du legger ved bilde. Det ser riktig så koselig ut i nabolaget deres Jeg tenker også at du har helt rett i at den fargen passer mang en epoke av husarkitektur. Jeg elsker forøvrig okergult som huset nedenfor dere har. Har alltid gjort det, men føler at "alle" andre hater på den fargen, men merker at den er på vei inn i varmen igjen. Når det er sagt så bryr jeg meg lite om hva andre mener om farger og trender, og står fint i egne valg, og det er godt i en slik prosess. Jeg ser dog ikke for meg vårt hus i okergult.
Fjellblå, Mandelstein og Embracing Blue: Jeg elsker blått og lurer på om det kan være veien å gå. Den vil nok skjule støv godt, men jeg må forhøre meg litt med fargehandler først. I borettslaget vi bodde tidligere så strevde de mye med falming på husene med blåfarger (det samme med rødfarger). Fjellblå synes jeg kanskje blir litt for mørk (men ordentlig lekkert på mange av husene som kom opp i google-søk), men jeg simpelthen elsker både Mandelstein og Embracing Blue. De har jeg ikke sett før, så de skal jeg se nærmere på om kan være aktuelle.
Dempet sort: Dette var en farge (samt Brunsort) som jeg tror huset hadde kledd utrolig bra! Merker dere at huset er varmere enn tidligere? Har det ført til økt slitasje på kledning i form av uttørking og vridning? Det blir nok ikke en så mørk farge selv om jeg tror det hadde medført en veldig oppdatering av huset slik at det nærmest hadde sett nybygget ut. Har sett noen slike oppdateringer av 70-80-tallshus og det er utrolig stilig.
Staverngul: Så fint å høre at huset er flott sommer som vinter! Som nevnt over er jeg svak for gulfarger. Tror Staverngul ikke vil passe helt på hus eller mot nabohus, men en nydelig farge!
Vi har ikkje merka så mykje forskjell på noko som helst i grunn Utenom at huset ser veldig mykje nyere og freshere ut enn det gjorde i rørosrødt!