|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Utendørs
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Da blir det kakebord, og ikke dessert.
|
|
|
#22 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Jeg tenker også at selskapet jo ikke varer så lenge at man rekker å ha plass til både middag, dessert og så kake. Og det er nok å gjøre om man ikke skal ha tre runder mat i tillegg.
|
|
|
#23 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Vi har også konfirmant! Har nettopp lagt inn bestilling på grønn pynt.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Konfirmant 2026
Her også. Og jeg hr med meg min bestemors ord, "Jeg bryr meg ikke om kakene deres, jenter, hva har der ev desserter". Hun mente at 1/3 av et skikkelig kakebord består av desserter (og hennes døtre var "jenter" uansett hvor voksne de ble)
|
|
|
#25 |
|
Eppur si muove.
Sv: Konfirmant 2026Vi hadde/har ingen desserter på kakebordet. Det tror jeg faktisk aldri jeg har opplevd, men skal sies at vi ikke har familie fra den nordlige delen av vestlandet, bare den sørlige. Planen er sjokoladekake, ostekake, suksessterte, Kvæfjordkake/Verdens Beste, marsipankake, gulrotkake og franske makroner. Sist hadde vi også kransekake, men ingen spiste av den så det dropper vi like godt denne gangen. Den var pen å se på da.
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Her (bygda i Trøndelag) er det vanlig med både dessert og kakebord, men det kan være fordi det tradisjonelt er enkel middag (sodd). Vi har bestilt tapas/sushi, så lurer på å droppe dessert. Vi gjorde det forrige gang, men denne gang skal vi ha et sceneskifte mellom middag og kake, spiser middagen i bygdas forsamlingshus, og kake hjemme etter konfirmantens ønske. Lurer derfor på om det er lurt med en liten dessert/kaffe før vi bryter opp og går hjem. På den annen side: det blir en del taler/sanger, vi skal vise bilder og hovedpersonen gleder seg til å leke/spille bordtennis med søskenbarn, så vi må passe på å ikke bruke alt for lang tid til bords... |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Eppur si muove.
Sv: Konfirmant 2026Jeg kom plutselig på at vi hadde glemt slipsnål til konfirmanten så det kjøpte vi i helgen. Jeg har bestilt mat og etter å ha kjørt mannens tante hjem etter middagsbesøk fikk vi med oss 6 klappstoler som hun låner oss til selskapet (vi ser henne ikke før konfirmasjonen, så derfor ble de med nå).
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2026Samme her, vi glemte også og ta familiebilder sist, så det må vi få til denne gangen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sv: Konfirmant 2026Var stressa for sko, gutten har store føtter så var redd utvalget var dårlig, men første par vi så på passet perfekt og var gode, og jammen fant vi ikke matchende belte samtidig, så nå er hele antrekket i boks og mor puster litt lettere. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Konfirmant 2026antrekket til konfirmanten vår begynner å falle på plass nå, og mye av planegging og organisering er i orden. Det er kjekt å være flere å dele på det som ska lgjøres, men det er enklere når "planeggingsmøte" er "hei, kjære, til den konfen" i sofaen en kveld enn et avtalt møte mellom to foreldrepar, så det blir nok enklere igjen om 4 år når vi har konfirmant. Men først er det denne, og det faller på plass det også.
|
|
|
#31 |
|
Sv: Konfirmant 2026Var innom koditoriet for å sjekke priser på kaker, de hadde såkalt konfirmasjonspakke som bestod av bløtkake, kransekake og waleskringle. Bløtkake og kransekake tenker jeg er fint å ha på kakebordet, men waleskringle, er det noen som spiser det? Hadde glemt at dette bakverket fantes, men det er kanskje godt? Det er 3 pensjonister i forsamlingen, de setter kanskje pris på det? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Eppur si muove.
Sv: Konfirmant 2026Jeg hadde spist Waleskringle om det fantes på kakebordet.
|
|
|
#33 |
|
Sv: Konfirmant 2026Hmm, kanskje jeg bare skal gå for den pakka, så slipper jeg å tenke |
|
|
|
|
|
#34 |
|
koko
|
Sv: Konfirmant 2026Kransekake går det greit av her, og den er jo heilt topp å ha på lur i frysen etterpå.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2026Både Waleskringle og kransekake er topp!
|
|
|
#36 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Konfirmant 2026Vi (bonusjenta) har konfirmasjon i år, og det er forrett, hovedrett og dessert. Så er det pause, og så kake. Me blir førti stk, og det blir fem kaker. Tenker det holder når det har vore dessert også. Gleder meg!
|
|
|
|
#37 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2026Vi har valgt og droppe de mest tradisjonsrike. Vår gutt er ikke spesielt tradisjonsrik av seg. Blir eplekake, brownie, dougnuts og en konfektkake. Kjøper is som passer både til kakene, og med nonstop på. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
koko
|
Sv: Konfirmant 2026Eg trur ikkje eg tør å ramse opp kakelista vår.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|