Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Fremsnakking av gode symønstre!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-26, 20:21   #1
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smart
Tommel opp

Fremsnakking av gode symønstre!

Jeg er så fornøyd med symønstrene jeg har kjøpt fra kanadiske Helen's Closet!

De er grundige og samtidig holder de deg i hånden gjennom noen litt mer utfordrende teknikker på veldig forståelig vis!

Jeg har erfaring med Ashton Top - der har jeg lært burritometoden ved vrangsøm, og jeg elsker at mønsteret har både B- og D-cupstørrelse for plass til pupper.

Nå har jeg kjøpt Tofino Top, og regner med at jeg lærer meg å sy en Camper shirt på en lett måte før jeg skal sy Rosie Shirt fra Bella Loves Patterns.

Sistnevnte lager fantastiske mønstre, men ikke fullt så nybegynnervennlige sømbeskrivelser. Det har ikke hindret meg fra å kjøpe flere av mønstrene hennes.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-26, 20:32   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fremsnakking av gode symønstre!

Jeg har sydd ca 10 ulike kjoler med utgangspunkt i mønsteret Fæbrik By Timo.
https://faebrik.no/products/faebrik-...83JDP3_AjNRNLg

Veldig gode forklaringer, og lett å endre på lengde, ermer, utringning osv for å gjøre den til sin egen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 08:10   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fremsnakking av gode symønstre!

Jeg liker også oppskriftene til Fæbrik. Det jeg synes de er spesielt gode på er å forklare veldig godt hvordan man kan tilpasse til egen kropp. De forklarer også godt om forskjellige teknikker.

Jeg har kjøpt to av bøkene deres; syboka og Fæstdrakt. Jeg har fått god hjelp og det har blitt fine plagg. En fordel med bøkene er at man da får alle størrelser på alle plaggene. Bøkene kan lånes på biblioteket, men jeg endte opp med å kjøpe dem etter å ha lånt dem så mange ganger.

Jeg har sydd mange av oppskriftene i syboka, og på 17.mai i år stiller jeg i egensydd festdrakt. (Og ja; jeg er så stolt at jeg holder på å sprekke. )

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.