|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Klarer jeg å sy en vest?Hvor vanskelig er det å sy en klassisk vest? Ser for meg at det er litt mer krevende enn å legge opp en bukse.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Klarer jeg å sy en vest?Det kommer jo helt an på hvilket mønster du legger til grunn, og hvor mye detaljer den skal ha. Som nybegynner ville jeg ikke satt i gang uten et mønster. Selv som dreven strikker og etter hvert også halvdreven syer, så gjør jeg ingenting uten mønster.
|
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Klarer jeg å sy en vest?Mønster og stoffvalg avgjør vanskelighetsgraden. Dersom du mener klassisk som i med glatt forstoff og ryggstykke, så kan det være et utfordrende sted å starte. Men ingenting er umulig.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Klarer jeg å sy en vest?Har dere tips til noen helt enkle mønster å starte med? Type idiotsikre oppskrifter som er syfagets versjon av Skappelgenseren som "alle" kan klare? Har en helt enkel gul Singer symaskn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Klarer jeg å sy en vest?Jeg synes Fæbrik sine bøker forklarer på en god måte, og er i tillegg gode på å forklare hvordan man skal gjøre tilpasninger. De har også beskrivelser av teknikker, slik at man ikke bare forventes å kunne sy glidelås eller rynkesøm. Jeg har sydd flere av plaggene i "Syboka" deres, og det blir fine og brukbare plagg.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|