Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dødsstraff

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 16:27   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dødsstraff

Hadde noen gjort barna mine eller noen jeg er glad i noe riktig vondt eller myrdet noen jeg er glad i, så tror jeg ikke ønsket om dødsstraff hadde vært utenkelig.

Men jeg ønsker ikke dødsstraff tilbake til norge. Derimot ønsker jeg strengere og tøffere forhold i norske fengsler.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:28   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hadde noen gjort barna mine eller noen jeg er glad i noe riktig vondt eller myrdet noen jeg er glad i, så tror jeg ikke ønsket om dødsstraff hadde vært utenkelig.

Men jeg ønsker ikke dødsstraff tilbake til norge. Derimot ønsker jeg strengere og tøffere forhold i norske fengsler.

Slik at de innsatte aldri blir rehabiliterte, slik som i USA?

Gammel 04-09-07, 16:42   #3
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den retten mener jeg de sier fra seg i det øyeblikket de begår forbrytelsen, igjen basert på omstendighetene. Jeg synes det blir feil at det skal fokuseres på forbryterens rettigheter, og ikke på straffeutmålingen i forhold til hva de faktisk har gjort. Ofre og pårørende blir alt for lett glemt i fokuseringen av 'stakkars forbryter, de må jo få en sjanse'.

Gammel 04-09-07, 17:27   #4
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Men kan du klare å finne statistikker som sier at de blir rehabilitert sånn som det er nå? For det kan ikke jeg.

Gammel 04-09-07, 17:28   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men kan du klare å finne statistikker som sier at de blir rehabilitert sånn som det er nå? For det kan ikke jeg.

Du kan jo bare ta deg en tur innom et fengsel og se hvor mye de jobber med førstegangskriminelle.

Gammel 04-09-07, 17:31   #6
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Du kan jo bare ta deg en tur innom et fengsel og se hvor mye de jobber med førstegangskriminelle.

Så du vet med sikkerhet at jeg ikke har innside innformasjon?

Tror jeg er mer enn godt nok innformert om hva som foregår i norske fengsler.

Gammel 04-09-07, 17:45   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Så du vet med sikkerhet at jeg ikke har innside innformasjon?

Tror jeg er mer enn godt nok innformert om hva som foregår i norske fengsler.

Å ja. Selvsagt. Du kjenner sikkert en som forteller deg aaaaaalt hva som foregår rundt om i alle landets fengsler, hvordan kunne jeg tro noe annet. Men da utnevner vi deg like gjerne til ekspert og så kan du begynne å utdanne oss alle om hvor fælt det er.

Gammel 04-09-07, 18:29   #8
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Å ja. Selvsagt. Du kjenner sikkert en som forteller deg aaaaaalt hva som foregår rundt om i alle landets fengsler, hvordan kunne jeg tro noe annet. Men da utnevner vi deg like gjerne til ekspert og så kan du begynne å utdanne oss alle om hvor fælt det er.

Skal vi i samme slengen utnevne deg til ekspert på hvor fp's medlemmer har kunnskapene sine fra.

Gammel 04-09-07, 17:30   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For de fangene som skal ut igjen må man selvfølgelig ha et system som sørger for å gjøre dem klare for samfunnet igjen. Men det finnes mennesker som aldri burde komme ut i samfunnet igjen .

Jeg er imot dødsstraff, uavhengig av av ugjerning, men jeg er mot livstid. Synes ikke at livstidsfanger skal ha soningsforhold på grensen til tortur, men synes ikke det bør være noe hotellopphold heller. La dem jobbe ræva av seg på dagtid og tilbringe resten av tiden på celle. Uten tv, pc og andre ting som gir glede. Sånn bør de kun ha tilgang på begrensede perioder.

Straff skal svi. Og tar man liv bør man miste retten til å leve sitt eget liv, men ikke miste livet, for det har ingen rett til å ta fra deg.

Dessuten synes jeg, som ikke tror på noe liv etter døden i form av "himmel" eller "helvete", at dødsstraff er å la folk slippe alt for billig unna. Det fungerer kanskje om man tror at dem man tar livet av ryker lukt til helvete, men ikke for meg .

Gammel 04-09-07, 21:15   #10
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Blir fanger i Norge MER rehabiliterte enn fanger i USA?

Gammel 04-09-07, 21:40   #11
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

http://www.deathpenaltyinfo.org/

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.