Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny kaffemaskin - Har du en å anbefale?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 21:22   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Spørsmål

Ny kaffemaskin - Har du en å anbefale?

Min elskede espressomaskin har tatt kvelden. Den ble kjøpt brukt for mange år siden, så det er neppe noen vits å prøve å få den reparert. Det er en Siemens Q300 (Tror jeg).

Jeg trenger ny kaffemaskin! Haster gjør det også!

Følgende er viktige kriterer:

• Kverner bønner selv
  • Gjerne lett å lage cappuccino og latte
  • Enkelt vask og vedlikehold
  • Ikke så dyr..

Jeg har vurdert kaffetrakter, men jeg er så glad i lukten av nykvernete bønner. Sånne kaffepods har jeg ikke lyst på.

Har noen tips til en god maskin til en billig penge? Hva slags maskin bør jeg se etter, enten på tilbud eller på Finn?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 07:52   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny kaffemaskin - Har du en å anbefale?

Vi har delongi sin manuelle modell, den koster kanskje 3000 ish. Den har manuell steamer, som vi helst vil ha fordi den er lettere å holde ren.

Gammel I dag, 07:56   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne har vi, på tilbud nå for 3000.

https://www.skousen.no/kjokkenutstyr...utm_medium=cpc

Gammel I dag, 12:14   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde den Meisje linker til, lang levetid og god kaffe.

Gammel I dag, 12:29   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for tips!

Vi hadde en Delonghi Magnifika tidligere, og den bråket noe helt infernalsk. Dette må være 12-15 år siden, altså, så det har sikkert skjedd mye på den tiden.

Men hvor mye syns dere den bråker, ved oppstart, kverning og rens?

Min gamle Siemens bråker også, altså, men det var ikke den skarpe, skjærende lyden jeg husker fra Delonghien.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 14:52   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har forgjengeren til denne, og elsker melke-systemet. Ingen melk inni maskinen- kjempegodt skum, og veldig enkel i bruk

https://www.elkjop.no/product/hjem-r...SABEgKkrfD_BwE

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Ulest I dag, 16:12   #7
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en OBH Nordica kaffekvern, og maler gode bønner før jeg dryppfiltrerer kaffe direkte i kopp når jeg er alene.

Til mange kaffedrikkere bruker jeg en Chemex.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.