Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor vanlig er det med slike meninger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 10:32   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns dette er noe helt annet. Her sier jo høna rett ut at hun ikke liker negre og pakistanere.
Selvsagt er det rasistisk! Hun uttaler jo at hun ikke liker folk fra en bestemt nasjonalitet, og basert på det alene!
Det er ingen unnskyldning for at hun vrenger ut av seg det hun gjør. Jeg liker sånn journalistikk. Den viser sannheten.

Er også Trygve Hegnar rasist?

http://e24.no/makro-og-politikk/article1980477.ece

Det som skiller Hegnars uttalelser fra Fiskerstrands er bruken av ordet "neger", spesifiseringen av pakistanere, samt at Fiskerstrand brukte uttrykk som "Mange som irriterer seg over det".

Men det er ikke alt. Hegnar hadde god tid, og formulerte seg skriftlig. Han fikk tenkt seg om. Og var lur nok til å bruke begrepet "innvandrer". Derfor er han ikke rasist.

Men Fiskerstrand ble forledet av en journalist som bevisst brukte ordet "neger" - vel vitende om at mange mennesker bruker ordet uten å tenke seg spesielt mye om. Det er lett å kopiere ordvalgene til de du snakker med. Jeg syns ikke at denne typen journalistikk er bra. Jeg syns tvert i mot det grenser til manipulasjon. Man går rundt og bruker ordet neger, later som om man er en annen en man er, og går og jakter på en politiker man kan få lurt til å si ordet neger for skjult mikrofon, slik at man kan henge ut vedkommende etterpå. Det var ingen spesiell mistanke om at Fiskerstrand var rasist, og så vidt jeg forsto hadde journalisten testet ut ganske mange politikere. Og så gjorde Fiskerstrand den tabben å bruke ordet neger.

Men er hun en større rasist enn Hegnar bare fordi hun brukte det ordet som journalisten la i munnen på henne?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.