Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å "ta" en sykedag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til egenmelding/sykedag?
Bruker kun egenmelding når jeg er syk 110 68,32%
Det har hendt en sjelden gang at jeg tar en sykedag selv om det egentlig ikke er nødvendig 24 14,91%
Egenmeldinger/sykedager er til for å brukes opp - jeg har jo krav på fri innimellom 0 0%
Jeg jobber ikke/jobber hjemme - egenmeldinger finnes ikke 9 5,59%
Annet - spesifiser nærmere 2 1,24%
Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller 16 9,94%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-07, 20:45   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg har aldri skulket jobb, men vurderer faktisk å gjøre det på tirsdag.

Jeg har jobbet 4 av 7 helger siden 23. juli og har hatt altså 6 dager fri siden da, med rundt regnet 100 timer overtid. Jeg holder på å kollapse og har tenkt å si ifra til storesjefen i morgen at jeg holder meg hjemme på tirsdag. Selv om jeg teknisk sett ikke er syk. Ennå.

Gammel 09-09-07, 21:14   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg har jobbet 4 av 7 helger siden 23. juli og har hatt altså 6 dager fri siden da, med rundt regnet 100 timer overtid. Jeg holder på å kollapse og har tenkt å si ifra til storesjefen i morgen at jeg holder meg hjemme på tirsdag. Selv om jeg teknisk sett ikke er syk. Ennå.

Det høres jo nesten uforsvarlig ut at du går på jobb.
Når man holder på å kollapse er det grunn nok spør du meg.
Du tar jo ikke akkurat fri fordi du ikke gidder gå på jobb.

Mann til en kollega eier frisøsalog og den beste jeg har hørt derifra er følgende : "Jeg har ikke penger til t-bane billett, så jeg er nesten nødt til å bli hjemme idag."
Kom arbeidsmoral, her skal du motstand finne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:19   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sjeldent syk. Når jeg må bruke egenmelding er jeg så dårlig at jeg ikke kan være på jobb. Jeg prøver å komme meg på jobb uansett. Resultatet er jeg blir sent hjem.

Gammel 09-09-07, 21:24   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Er kun hjemme hvis jeg er syk eller veldig sliten.

Gammel 09-09-07, 21:25   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Bare dersom jeg er syk. Antakelig sitter det for langt inne, får av og til kjeft av min bedre halvdel for å slepe meg på jobb når jeg burde holde senga.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:52   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke skulk. Jeg har faktisk opplevd at sjefen min har bedt meg om å bli hjemme for å sove ut (en periode hvor Snupp sov ekstremt dårlig). Hun så heller at jeg "tok" en egenmeldingsdag for å ta meg inn fremfor at jeg klappet sammen og ble sykemeldt.

Ellers er jeg kun hjemme hvis jeg ikke er frisk nok til å gå på jobb. Det hadde aldri falt meg inn å ta en egenmeldingsdag fordi jeg skulle gjøre noe annet. Det er det man har avspassering til.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 22:57   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det heter avspasering med de timene dine! Herregud, pass på deg selv esme.

Jeg forlangte en tid å få vakanser utbetalt i avspasering. 1:2. Det ble noen digge fridager det altså. Penger hadde jeg jo uansett ikke bruk for; jobbet jo hele tiden så dem fikk man jo IKKE brukt.

Personlig har jeg aldri vært hjemme uten å ha syke barn eller vært "ekte syk" selv. Nå er jeg jo timeansatt for tiden så da koster hver sykedag meg 5000,- brutto.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:49   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det heter avspasering med de timene dine!

Sutret i noen minutter til storesjefen som var enig i at det var greit at jeg avspaserte to dager. Jippi! I morgen formiddag skal jeg sitte og henge på FP.

Gammel 10-09-07, 21:53   #9
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sutret i noen minutter til storesjefen som var enig i at det var greit at jeg avspaserte to dager. Jippi! I morgen formiddag skal jeg sitte og henge på FP.

Så bra! Nyt avspaseringsdagene.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:01   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er flink til å bli hjemme når jeg er syk, men det er jeg egentlig ganske sjeldent.

Må signere Zoë forresten. Jeg pleier å kjefte mine kollegaer huden full når de kommer på jobb og skryter av at de egentlig er syke.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:19   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

For et par år siden møtte jeg virkelig veggen.
I ettertid snakket vi litt om det på jobben og at vi kanskje burde bli flinkere til å ta en dag i ny og ne nettopp for å komme til hektene.
Hadde jeg da vært litt flinkere til å lytte på kroppen hadde jeg kanskje unngått å gå rett i grøfta.

Men hos meg sitter det langt inne å ta en sykedag hvis jeg ikke er skikklig pudding.
Å komme på jobb hvis man er syk er tøys.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 23:19   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg (en sjelden) gang er syk tar jeg en sykedag.

Når folk har omgangsyke eller andre kjempesmittsomme sykdommer bør de ha vett til å holde seg hjemme. Det samme gjelder trikkeførere, helsepersonell og mange, mange andre yrkesgrupper jeg blir skremt av tanken på å ha noe å gjøre med hvis de er syke.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 00:52   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sutret i noen minutter til storesjefen som var enig i at det var greit at jeg avspaserte to dager. Jippi!

Flink pike!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 09:43   #14
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er bare egenmeldt når jeg er ordentlig syk, men det hender jeg blir hjemme en dag i etterkant selv om jeg føler meg ganske frisk, etter å ha erfart at jeg bare blir syk igjen med en gang hvis jeg presser meg på jobb for tidlig.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:07   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Flink pike!

Nå ringte de fra barnehagen, sønnen min har feber. Så jeg må gå å hente ham da. Det var de fridagene.

Hvor får jeg tak i Calpol forresten?

Gammel 11-09-07, 13:35   #16
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ringte de fra barnehagen, sønnen min har feber. Så jeg må gå å hente ham da. Det var de fridagene.

Hvor får jeg tak i Calpol forresten?

Du får hilse og ønske ham god bedring.

Ben "Når barna er syke på fridager: BabyValiumTM" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.