Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 20:43   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordmødre

Noen som vet grunnen til at noen ganger brukes tang, andre ganger sugekopp?
Altså, forskjellen på de to?

Gammel 12-09-07, 20:45   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Lillemor vart tatt med sugekopp etter 36 timar. Da var det aldri snakk om tang, nei.

Meinar dei brukar tang på setefødslar

Gammel 12-09-07, 20:49   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lillemor vart tatt med sugekopp etter 36 timar. Da var det aldri snakk om tang, nei.

Meinar dei brukar tang på setefødslar

Jenta mi kom ikke i sete (tangfødselen). Setefødselen gikk av seg selv.
Var over på null komma niks.

Gammel 12-09-07, 20:52   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge kvinnen kan presse selv, prøver man vel gjerne vakum før tang, tror jeg. Og så går over til tang hvis det ikke holder. En venninne av meg ble lagt i narkose for keisersnitt, men så fant de ut at de ville gi det en siste sjanse med tang, og da kom babyen ut.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:53   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Så lenge kvinnen kan presse selv, prøver man vel gjerne vakum før tang, tror jeg. Og så går over til tang hvis det ikke holder. En venninne av meg ble lagt i narkose for keisersnitt, men så fant de ut at de ville gi det en siste sjanse med tang, og da kom babyen ut.

Nei. Noen ganger prøver de med tang først, siden studentene deres ikke har sett sånt før.

Gammel 12-09-07, 20:56   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei. Noen ganger prøver de med tang først, siden studentene deres ikke har sett sånt før.

Bitter på dine vegner, Sitron

Gammel 12-09-07, 20:55   #7
Nå også i farger

Standard

Ok. Så hvis barnet sitter fast (pga navlestreng rundt halsen), så er kanskje tang mest effektivt da?

Gammel 12-09-07, 20:56   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ok. Så hvis barnet sitter fast (pga navlestreng rundt halsen), så er kanskje tang mest effektivt da?

Nei. Hilsen to tangforsøk, kom med vakum, navlestreng rundt kropp og hals.

:bitter, ja du har skjønt det:

Gammel 12-09-07, 22:27   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Om de bruker tang eller vakum for å forløse barnet, har mye med hva fødselslegen som utfører dette er god på, noen leger liker best tangen og noen foretrekker vakum. Men det har også med situasjonen å gjøre, der det haster å få ut barnet pronto, så bruker de som regel tang, er den fødende litt sliten og bare trenger litt hjelp, så er det som regel vakum de bruker.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 23:10   #10
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg kost meg med kveldens episode, og alt ble rååsa da jeg logget på igjen.
Jeg hadde nok ikke "taklet" den sytete jordmoren som knasket smertestillende og hadde mer omtanke for seg selv enn de fødende. Enkelte bør finne seg en ny jobb...

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:55   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Jenta mi kom ikke i sete (tangfødselen). Setefødselen gikk av seg selv.
Var over på null komma niks.

Ja, sjølvsagt blir det ikkje brukt dersom fødselen har naturleg progresjon.

Gammel 12-09-07, 20:46   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Noen som vet grunnen til at noen ganger brukes tang, andre ganger sugekopp?
Altså, forskjellen på de to?

Tang brukes når legene er onde. Vakum brukes når legene er snille. :bitter:

Gammel 12-09-07, 20:49   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så en tang da jeg var på føden... :angst:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:50   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med leger som forsøker med tang, gir opp og finner frem sugekopp?

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:52   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva med leger som forsøker med tang, gir opp og finner frem sugekopp?

Det er de som er de onde. :fremdeles bitter:

Gammel 12-09-07, 20:54   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble sittende og gråte, jeg. Ikke av traumer eller vonde minner, men fordi jeg ikke skal føde mer, og fordi jeg ble så lei meg fordi jeg aldri skal oppleve dette mirakelet igjen. Å få sitt eget barn i armene, se det åpne øynene, det er det sterkeste jeg noensinne har opplevd.

banana er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 20:55   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gruer meg til fødselen er over, siden dette høyst sannsynlig blir min siste.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:01   #18
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg ble sittende og gråte, jeg. Ikke av traumer eller vonde minner, men fordi jeg ikke skal føde mer, og fordi jeg ble så lei meg fordi jeg aldri skal oppleve dette mirakelet igjen. Å få sitt eget barn i armene, se det åpne øynene, det er det sterkeste jeg noensinne har opplevd.

Signerer denne på det sterkeste! Det er virkelig fantastisk, men vi får være takknemlige for at vi faktisk har fått lov til å oppleve det

Gammel 12-09-07, 21:08   #19
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Dessverre er man jo ikke garantert en slik idyllisk opplevelse. :erfart:

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:41   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Dessverre er man jo ikke garantert en slik idyllisk opplevelse. :erfart:

Det samme tenkte jeg. Lite idyll i etterkant her, bare løping, intensiv og bekymringer...

Hasselnøtt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.