Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pizzasaus

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 14:39   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasaus

Ja men da blir det straks litt mer avansert for de som er helt blånne på kjøkkenet, jeg ville bare fortelle henne at det GÅR an å lage pizzasaus selv på noen sekunder uten koking eller noe som helst.

Gammel 13-09-07, 15:07   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lager tomatsaus slik som Kasia, men har jeg tid fyller jeg opp den tomme boksen fra hakket tomat med kaldt vann og lar blandingen koke ned til tykk saus. Jeg syns også en teskje sukker må til for å runde av sausen.

Et anstendig ferdigalternativ til hjemmelaget saus er et glass Barilla tomasaus med basilikum. Denne er uten konserveringsmidler etc og smaker naturlig og godt. Sil den av i et dørslag med bittesmå hull. Også denne blir selvsagt best om den kokes opp i en kaserolle og tilsettes en teskje sukker, men det er ikke helt nødvendig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 15:22   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men da blir det straks litt mer avansert for de som er helt blånne på kjøkkenet, jeg ville bare fortelle henne at det GÅR an å lage pizzasaus selv på noen sekunder uten koking eller noe som helst.

Åja ... Jeg trodde du mikset det først og så kokte det, og så blandet det med kjøttdeigen, og så hadde det på pizzaen.

Gammel 13-09-07, 18:17   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Åja ... Jeg trodde du mikset det først og så kokte det, og så blandet det med kjøttdeigen, og så hadde det på pizzaen.

Hehe nei, bare mikser det og har det på. Smaker kjempegodt, faktisk. Min italienske svigerfar har alltid brukt det, og etter at jeg smakte pizza hos dem, har jeg MÅTTET lage den enkle sausen hehe. Har aldri kjøttdeig på pizza, så og si. Bruker parmaskinke, pepperbiff i strimler osv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.