Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 23:19   #421
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg synes DNA-eksperten kom med gode poeng på Grosvold i kveld. Spesielt i forhold til spekulasjoner.

Så det ikke hva med en oppsumering?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 23:29   #422
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Kie.

Jeg synes hele saken har vært merkelig lenge uten at jeg kan sette fingeren på hva det
er.
Media tar jo litt av de også da, virker som det går presitisje i å finne på flest mulige teorier.Uansett saken er tragisk.

Gammel 14-09-07, 23:36   #423
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Så det ikke hva med en oppsumering?

Han forklarte vel rimelig greit hva som var mulig og hva som ikke var mulig. For eksempel vil man ikke kunne si noe om overdose etc. bare fordi man finner et Imovane-lignende stoff i blodspor.

Men det viktigste var vel at han, som er ekspert innen feltet, mente at han ikke hadde noe grunnlag for å kunne vite verken det ene eller det andre basert på hva som har kommet frem i media.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 23:40   #424
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Denne saken blir bare mer og mer tragisk. Orker ikke å spekulere i hva som har hendt, men håper virkelig sannheten kommer for en dag til slutt. At noen får en berettiget straff og at jenta blir funnet og får en skikkelig grav - om hun nå er død, da. Og mye tyder jo på det, dessverre.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:32   #425
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Da har vi vel forklaringen på det med når politet ble ringt.

Sitat:

10.10 PM THE alarm is raised with the resort manager within 10 minutes. The Mirror has learned Gerry bursts into the Ocean Club's reception and asks for a priest and the police.

At politet ikke ble ringt før 10.41, skyldes da andre enn foreldrene.... Jeg tror nok denne avisen har sikret sine kilder der. Enkelte hers påstand om at de må være skyldige og ringkte Sky først osv er jo da feil

Dette er hentet fra denne artikkelen,http://www.mirror.co.uk/news/topstor...9520-19794260/

Et interessant punkt er jo at flere sier de så Robert Murray bli med i søket, mens han påstår at han var hjemme hos moren. Moren bekrefter dette. Det er flere personer som har observert dette.

Gammel 16-09-07, 19:40   #426
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Synes denne kommentaren i Aftenposten i dag er intressant:

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle1995628.ece

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:05   #427
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig. Veldig bra skrevet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:15   #428
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Synes denne kommentaren i Aftenposten i dag er intressant:

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle1995628.ece

Signerer denne linken i sin helhet, bra poeng

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 13:03   #429
Maz
Pauset

Standard

Denne artikkelen hadde mange gode poeng.

Det er jo litt dumt kanskje å legge innn mere info. De som har gjort seg opp en mening, og stoler på "rettsystemet" svarer jo ikke likevel. Denne artikkelen nevner jo også det jeg nevnte tidligere om en annen sak der mor sansynligvis ble utsatt fra vold fra politiet.

Jeg synes det er ekstremt når Portugiskiske tjenestemenn, med innsikt i saken velger å trekke seg http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=166316

Gammel 17-09-07, 18:03   #430
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De har nok ikke en sterk sak nei. Men det betyr jo ikke at de er uskyldige fordet nødveldigvis.
Jeg tror nok de blir frikjent i mangel på bevis. Skulle ønske jeg kunne si jeg tror de kunne blir renvasket og, men det tror jeg dessverre ikke.

Gammel 17-09-07, 18:17   #431
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

De har nok ikke en sterk sak nei. Men det betyr jo ikke at de er uskyldige fordet nødveldigvis.
Jeg tror nok de blir frikjent i mangel på bevis. Skulle ønske jeg kunne si jeg tror de kunne blir renvasket og, men det tror jeg dessverre ikke.

De blir ikke renvasket med mindre jenta blir funnet i live, eller noen andre blir knyttet til det.

Det at de ikke blir renvasket betyr heller ikke at de er skyldige. En tragedie at bevis ikke er sikret skikkelig noe som ville ha styrket bevisenes stilling, eller unnngått feilaktige beskyldninger.

Dommeren har nå også bedt om tillatelse til å uttale seg, håper det er noe annet enn svada han ønsker å si.

Gammel 17-09-07, 18:30   #432
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Det at de ikke blir renvasket betyr heller ikke at de er skyldige.

Nei det er jo det jeg sier. Man vet aldri så lenge de ikke kan bevise at noen andre er skyldige.

Gammel 17-09-07, 18:58   #433
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Mener jeg leste at dommeren ville oppheve taushetsplikten til foreldrene til Madeleine, og at de gledet seg til å kunne uttale seg og forklare alt det de ikke har kunnet si noe om før.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:35   #434
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Nei det er jo det jeg sier. Man vet aldri så lenge de ikke kan bevise at noen andre er skyldige.

OK, trodde du mente det betydde de nok var skyldige.

Liten avsporing. I Skotland har de en ekstra kjennelse en rett kan komme med. Ikke bevist. Det er et sted mellom skyldig og ikke skyldig. "guilty as fuck, butwe could not prove it" var hvordan det ble forklart meg.

Gammel 17-09-07, 19:56   #435
Pastill
Pauset

Standard

Er jo sånne dommer i norge også. Ta Birgitte Tengs saken hvor fetteren ble frikjent, men dømt til å betale oppreisning. Dvs bevisende var ikke fellende, men de mener det er overhengende sannsynlig at han er skyldig fordet, så han må betale. Ganske sært.

Husker ikke hvordan den saken endte men.

Gammel 26-09-07, 07:47   #436
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper inderlig at dette er Madeleine!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 08:07   #437
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, for det kan ikke finnes lyse unger i Marokko...

"Sigøynere"? Om det ikke er Madeleine, er det nok en berberunge.

Gammel 26-09-07, 08:44   #438
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, for det kan ikke finnes lyse unger i Marokko...

"Sigøynere"? Om det ikke er Madeleine, er det nok en berberunge.

Jeg håper inderlig det er henne, men tror ikke på det.

For det første ser barnet yngre ut. Måten det blir båret på indikerer også at det er et lite barn, og ikke en fireåring.

Og for det andre så er ikke Marokko avskjermet fra verden. Det er mange turister i Marokko, foreldrene til Madeleine har vært i Marokko selv og saken har nok en veldig høy profil der pga. av at hun er blitt sett der flere ganger før. At noen tør å bære henne rundt i all offentlighet på lyse dagen, uten å gjøre noe med hårsveisen eller hårfargen ser jeg på som helt fullstendig usannsynlig. Jeg mener, hvis hun virkelig må tas med ut av og til så tar det maks en halvtime å klippe henne, farge håret og sette på henne gutteklær.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 08:47   #439
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror heller ikke at dette er henne selv om jeg skulle ønske det.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 08:47   #440
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er ikke normalt å bære fireåringer i Nord-Afrika. I alle fall ikke i en "bæreinnretning", fordi der går de fra de er to, gjør de ikke det, kikker alle, og man får masse oppmerksomhet. :erfaren:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.