Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg et fint spisebord!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 23:12   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg et fint spisebord!

Jeg ønsker meg en ny spiseløsning. I stedet for ett lite hverdagsbord og ett litt større "festbord" vil jeg ha ett romslig og godt spisebord til hverdag og fest. Et stort og robust ett, med gode klaffer/ileggsplater.

- Det skal være robust og kanskje rustikt, men absolutt ikke bonderomantisk
- Enkelt, men ikke altfor minimalistisk - absolutt ikke glass eller stål eller sånt!

Jeg ser egentlig for meg selve bordplata - en kraftig og tjukk plate i bleket furu eller eik. Men er usikker på total utforming, særlig bordben.

Jeg tror jeg kan få noen til å lage det bordet jeg vil ha, når jeg bare får bestemt meg!

Bilder og beskrivelser!

Gammel 21-09-07, 23:17   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord!

7240100_TrolltindSpStue.jpg
Men det er vel for bonderomantisk.

Gammel 22-09-07, 00:09   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser nå at du ville ha bleket furu eller eik.
Så da er vel Jakarta fra Bohus utelukket - men jeg slenger det inn likevel, for jeg synes det er så fint!

Gammel 22-09-07, 00:16   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg et superellipse-bord, jeg. (Bare for å fortsette rekken av bord som ikke matsjer kriteriene dine. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:24   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Vi er kjempefornøyd med et bord i heltre eik som heter Bretagne. Fant bare en pdf på nettet fra Living som er en av forhandlerne. Du får opp bildet hvis du søker på bretagne.

http://dynamic.protu.no/pictures/154...je/dm%2029.pdf

For meg høres det ut som om dette bordet møter spesifikasjonene dine til punkt og prikke! Har en klaff på hver side som kan settes på ved anledning.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 08:00   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har venninne som har kjøpt et veldig fint bord på Hodnebø, som justeres veldig greit i lenge fra normalstørrelse til veldig, veldig stort, noe som jeg tror kan passe veldig godt i spisestua deres. Men jeg finner ikke bilde av det på nettsidene, og det irriterer meg. Men jeg kan godt finne ut hva bordet heter, om du vil. Eller du kan ta en tur på den butikken og se. Venninnen min sa iallefall at det bordet fantes i alle typer materiale, så jeg tror nok du skal kunne få det i eik, og selve designen er veldig rent og pent.

Gammel 22-09-07, 08:18   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Bergliots fra lekkert. Kan sikkert finne bilde i en gammel tråd. Det er hvitvasket eik og har mange ileggsplater. :drømmer om dette selv:
Det er danske design. Husker ikke produsent i farten, men kan sikkert finne ut.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 12:51   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boconcept har mye fint. Blant annet dette, som har ileggsplate.

Gammel 22-09-07, 12:54   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ønsker meg et superellipse-bord, jeg. (Bare for å fortsette rekken av bord som ikke matsjer kriteriene dine. )

Signerer Teofelias forslag om Superellipse. Det er mulig du tror du vil ha noe annet, men du ønsker deg egentlig aller mest dette. Dette kan også utvides med klaffer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 12:57   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med noe slikt? Dette er fra Slettvoll på Skøyen, i Karenslyst Allé.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 13:00   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er veldig fornøyde med vårt IKEA-spisebord i bjørk (Norden). Ikke spesielt lekkert, men veldig anvendelig og med plass til mange fullt uttrukket (i hvert fall 12 voksne) samtidig som det ikke ruver for mye.

Gammel 22-09-07, 20:40   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo:

Det er et kjempelekkert bord, særlig i eik eller valnøtt. Men ikke det jeg ønsker meg, nei.

Det Bretagnebordet begynner å ligne noe, men jeg er litt usikker på det at beina sitter helt ytterst i hjørnene. Ikke er jeg så glad i at bordet står på èn "sokkel", heller. Det Monsoon viste frem var pent! Og kanskje den type bein kan fungere? :grubler:

Ellers så lurer jeg på om man kan ta en ganske massiv plate og kombinere det med litt spinklere bein - kanskje så spinkle som på det superellipsebordet? Hmm.

Gammel 22-09-07, 20:54   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker dette:

http://www.hilmershus.no/default.asp...&article_id=74

Jeg vil ha plass til åtte til hverdags og enda flere til fest.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 20:54   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sett et griselekkert som kunne passe til dine kriterier, men nå husker jeg selvsagt ikke hvor!

Er det forresten bare jeg som ikke liker dette ellipsebordet noe særlig? Jeg forbinder det med danske feriehus, og de er som regel vaklevorne. Og alltid i hvitt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:07   #15
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Vi har dette og er strålende fornøyde

Sist redigert av Ekkir : 02-10-07 kl 19:14.
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:15   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Vi har dette og er strålende fornøyde

Det ligner på det vi har fra Ikea, men jeg tror ikke de har det lenger.
er veldig fornøyd med det, og det fungerer helt fint med bena helt i hjørnene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:22   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt et enkelt og rett lyst eikebord, med moderate ben som ikke var plassert helt ute i hjørnene. Furu blir veldig hakkete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:23   #18
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det ligner på det vi har fra Ikea, men jeg tror ikke de har det lenger.
er veldig fornøyd med det, og det fungerer helt fint med bena helt i hjørnene.

Dette er fra Bohus.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:05   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har noe lignende dette:
http://www.hodnebo.no/index.php?pid=...37&product=186
Men vårt er i såpevasket lønn og det er 220 com langt, med to tilleggssplater på 50cm.

Vi er veldig fornøyd med det, men ser dessverre ikke så ofte hvor fint det er da det som regel ligger en voksduk på

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:29   #20
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dette bordet i massiv bjørk fra Stolab, kjøpt på Unge Gaarder:

Man kan ha opptil 4 plater i det, så da blir det digert, men er lite og nett når man ikke trenger det.
Vi har det som regel med en plate i:

De har mange andre bord på nettsiden. Jeg er veldig fornøyd med bjørk. Det er hardt og dermed blir det ikke så fort hakker i platen og ikke så tykke plater som mange eikebord.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.