Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 22:22   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Men hvor finner jeg den? HVOR?

Gammel 23-09-07, 22:25   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Var ikke du, Tinetoff, veldig skeptisk da damen var for pen og mannen for rødhåret? Da må det være bra ja.

Ja, når jeg kan overse at Rochester er fregnete og blåøyd, sier det jo litt.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

De har den både på Amazon og på play.com, f.eks.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:27   #3
bitte lille my
Fullverdig medlem

bitte lille my sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Denne boka leste jeg for mange år siden og elsket den.
Fikk kranglet meg til å leie en filmatisering av denne boka for ca 8 år siden, og jeg blir mobbet av mannen for dette ennå Kjedeligste filmen han hadde sett
Jeg likte den jo veldig godt da, så denne skal jeg også se, dog det blir nok alene
Takk for tipset.

Gammel 23-09-07, 22:27   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

For eksempel her og her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:09   #5
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Heldiggris! Teomannen detonerer nærmest bare ved tanken på å se britiske TV-drama. Sist gang jeg overtalte ham til noe slikt, var da Sense and sensibility gikk på kino, og da endte han opp med å gjemme seg under setet.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Min mann sovnet på kino under Emma. "Det hendte jo ingenting," sa han til sitt forsvar.

Mannen min kom på gli etter at eldste nevøen hans satt oppe hele natten en påske for å se på P&P på video. Siden nevøen (som vel var 19 på det tidspunktet) likte det, ble mannen min nysgjerrig. Da jeg benket meg for å se P&P ville han se det sammen med meg, og vips så var han frelst.
Jeg er nevøen stor takk skyldig!

Gammel 02-11-07, 22:22   #6
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, nå har jeg sett Jane Eyre 2 ganger, og er fortsatt ikke heeeelt fortrolig med "nye" Rochester. Det er noe med smilet...

Jeg har ellers blir helt hekta på "BritiskKostymeDrama", så jeg er nå den lykkelige eier av flere spesialimporterte Jane Austen-filmer fra UK. Kan anbefale f.eks "Persuasion" (2007) og "Mansfield Park" (1999.

Venter "Northanger Abbey" i posten når som helst

Gammel 27-11-07, 15:26   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg følger ivrig med på serien, men irriterer meg grenseløst over Janes frisyre. Jeg hater at håret hennes er"rullet" innover foran - det plager meg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.