Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?
Jeg utstår ikke klær som fremstiller småjenter som "voksne" eller seksualiserte. Topper i str. 3 år med "Sexy girl" i glittertrykk på brystet gir meg frysninger. For ikke snakke om stringtruser til syvåringer!
Kamuflasjeklær og klær med dødningehoder synes jeg er er fryktelig harry, men heller en harry bukse som er behagelig og funksjonell enn en stilig bukse som er tettsittende og ubekvem. Klær kan være så smakfulle og lekre de bare vil, hvis de ikker er behagelig å ha på, ikke holder barnet passe varmt eller tåler den bruken det er laget for, så kommer det i kategorien "fjollete".
Når det gjelder komfort på småbarnstøy, så synes jeg det er veldig synd at selebukser åpenbart ikke er moderne lenger. Jeg synes selebukser er langt det beste til et barn som akkurat har lært å gå: strammer ikke over magen og glipper ikke, men så vidt jeg kan se av barneklesbutikkene, så skal det være bukser med strikk i livet nå for tiden, og det synes jeg altså er synd.
(Hvis noen har pene selebukser/sparkebukser til jente i str. 80/86 å selge, så gi meg for all del et hint. )
|