Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 22:55   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og hallo - småbarn LIKER faktisk å pynte seg. Så hvorfor de ikke skal få lov å ha kjoler, lakksko og bittesmå tversovere hvis de har lyst - til selskaps - begriper jeg ikke. Jeg synes småjenter som kommer i bursdag med dongeri og goretexsko er like tullete jeg. ALT må være så praktisk lissom.

Jeg kjenner en dame hvis datter hater skjørt og kjoler, og elsker foball, joggesko og dogneri. Etter noen år med kamper foran hver spesiell anledning, får hun nå lov til å handle klær i gutteavdelingen. Ikke alle småjenter er prinsesser. Heldigvis. Jeg blir litt svett av alle foreldre som storkoser seg om sønnen raser brølende rundt på fotballbanen mens datteren tripper rundt og danser ballett. Og jeg blir stadig overrasket over hvor mange som synes det er både morsomt og riktig om barna oppfører seg veldig stereotypisk. Jeg synes det er hårreisende da jenter slipper unna med sutring og surving, og gutter slipper unna med å velte kakebordet "fordi de er jo jenter/ gutter."

For ordens skyld: min egen datter danser hun, og hun er veldig glad i rosa skjørt og annet dill, men vi dyrker ikke den rollen her hjemme. Jeg synes litt av forskjellen ligger her.

Dette er ikke myntet på Miss N altså.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.