|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?
For meg spiller det ingen rolle hvordan plagget ser ut. Det er det karakteristiske mønsteret jeg synes er så forskrekkelig. Harry til voksne og alldeles til å grøsse av på unger.
Får du ei jente en gang kommer du i hvert fall til å måtte svelge kameler på denne.
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Kameler er noe jeg har spist jevnlig etter jeg ble mamma!
|
|
|
#3 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Det meste er sagt, men jeg føler et veldig behov for å kategorisere det jeg ikke liker.
Jeg er sånn nesten enig. Klart unger skal få leke. Samtidig synes jeg det er greit at det finnes noe i verden man skal være forsiktig med. Som for eksempel et verdifullt klesplagg.
Jeg synes det med kamoklær er ganske interessant. Jeg satte kaffen i halsen da naboens gutter sprang rundt med fullt krigsutstyr - kamoklær, hjelm, våpen. Men så tenkte jeg - hadde jeg reagert dersom det var indianer og hvit? Næh, det hadde jeg ikke! Er det fordi kamo og gerilja er nærmere oss i tid? Det er hendelser som faktisk skjer, i motsetning til cowboylek.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ganske enig i dette. Og i tillegg synes jeg det er en del av den sosiale treninga at barn lærer seg at man pynter seg i visse anledninger, og at man fører seg litt annerledes når man har penklær på enn når man har parkdress (snakker selvfølgelig om barn som er så store at de har forutsetning for å forstå dette). Uavhengig av hva slags pris det er på penklærne.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Jeg rynker ikke på nesen over at andre barn har på seg noe jeg personlig ikke syns noe om. Det eneste jeg faktisk reagerer på er camoklær fordi jeg syns assosiasjonen barn/krig er skikkelig ekkel. Og den får jeg når jeg ser barn i kamoklær, samme hvor rosa de er.
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Absolutt interessant synes jeg. En dramatisk hendelse som er "nær"i tid og tv-dekning gjør assosiasjonene kraftigere? Med litt distanse ser vi ofte mer romantisk på saken. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
En militæruniform altså. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|