Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.
Jeg lurer på hvordan du kan si det? Hva slags bevis tyder på en bortføring annet enn at barnet er borte?
Angående det å føle seg overvåket, vel det er vel ikke første gangen noen dytter vekk slike følelser som irrasjonelle. Jeg forsvarer ikke å etterlate ungene alene, men det er langt derfra til å beskyldes for drap.
Men det er da litt rart at disse følelsene kommer de på nå, flere måneder etterpå? Mens de første ukene var ikke disse følelsene irrasjonelle, men tydeligvis ikke til stede?
Dette føyer seg inn i en LANG rekke med merkelige utsagn, som jeg ikke gidder å gjengi i detalj, men bare for å ta et ørlite eksempel:
"Rullegardinen var brutt opp, noen har brytet seg inn i leiligheten." Oi nei- vent litt, vi glemte at vi ikke hadde låst leiligheten. Hvorfor ikke? Jo, i tilfelle brann, slik at ungene kunne komme seg ut. Ehm, egentlig har vi jo sagt at ungene aldri våkner om natten uansett, men i tilfelle brann ville de vel gjort det, men ellers våkner de aldri.
Tvillingene sover som steiner, og de sov 1)gjennom bortføringen 2)gjennom moren som skrek hysterisk inne i leiligheten 3)gjennom 20 mennesker som gjennomsøkte leiligheten 4) sov fortsatt når politiet ankom.
Men når faren sjekket leiligheten sist før hun forsvant, var en dør åpen (inne i leiligheten). Når han ble spurt hvorfor det var slik, så sa han at det sikkert var Madeleine, som hadde våknet av tvillingene som av og til gråter og dermed forstyrrer Madeleine.
Snakker vi om samme Madeleine som 1) ikke kan ha våknet og gått ut av leiligheten på egen hånd? og 2) om de samme tvillingene som aldri våkner av noe som helst?
:forvirret: 
Mulig jeg gjør dem urett, mulig de har rett og slett prøvd å bortforklare det at det ikke var så lurt å la barna være alene og at de dermed viklet seg inn i mange småhistorier som overhodet ikke henger på greip.