Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spinoff: Hva slags fjollete klær og stæsj lar du ditt barn bruke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 19:33   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags fjollete klær og stæsj lar du ditt barn bruke?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Bare for å understreke: dette er selve prototypen på fjollete klær. Upraktiske, ufornuftige - og ungene elsker dem.

Definitivt. Også skynder jeg meg å understreke at dette er utkledningsklær og ikke en barnehagekjole. Bare i tilfelle det ikke var åpenbart, liksom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 19:35   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg søkte på fjollete klær og fikk opp dette:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:27   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg søkte på fjollete klær og fikk opp dette:

Ja, det var et fjollete og upraktisk plagg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:34   #64
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes denne tråden er fjollete .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:37   #65
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Duffelcoat har vi også. Hettegensere, det kan jeg da ikke skjønne er fjollete? Syns det er kult jeg og ungene elsker det.

Gammel 25-09-07, 20:42   #66
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Duffelcoat
hettegensere
Matrosdress
Merkeklær( like billig det som hm klær)
heldrakter

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 22:03   #67
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jenta vår har hatt opptil flere kåper, men jeg synes ikke de er fjollete egentlig. Hun har jo ikke brukt dem i barnehagen, men til og fra bursdager, på shopping og besøk, anledninger hvor vinterdressen ble for varm.

Neglelakk får hun hos mormor..

Hun har også hatt unødvendig langt hår, begynte med slike små gummistrikker i luggen da hun var 8-9 mnd gammel. Jeg var litt redd for at hun skulle putte spenner i munnen. Det mest praktiske på småbarn er vel gjerne kort hår, og jeg skal innrømme at det var jeg som ville spare håret, ikke den bittelille ungen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 11:04   #68
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Definitivt. Også skynder jeg meg å understreke at dette er utkledningsklær og ikke en barnehagekjole. Bare i tilfelle det ikke var åpenbart, liksom.

Joda, det var helt åpenbart. Og for å si det sånn - jeg syns det er helt greit, jeg, at ungene har en del utkledningsklær. Jeg SYNS jo ikke at verken indianer-hodepryd eller Byggmester-Bob-hjelm er praktiske og fornuftige klær. Det er til lek - og ungene elsker det.

Grunnen til at jeg trakk fram denne prinsessekjolen som prototype på fjollete klær er at det finnes faktisk ganske mange klær til barn som er nesten like fjollete som denne kjolen. Og fjollete blir det når man bruker fjollete ting i fullt alvor.

Ta for eksempel solbriller. Når det brukes utendørs i sol så er det ikke fjollete. Men å sitte med mørke solbriller innendørs på en dunkel kafe - det er fjollete.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 11:06   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Barna mine får ikke gå sånn kledd til fest, engang.

Gammel 26-09-07, 11:21   #70
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Barna mine får ikke gå sånn kledd til fest, engang.

Nekter du barna dine å ikle seg fjollete klær?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 11:27   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nekter du barna dine å ikle seg fjollete klær?

Nei, bare postmann Pat-biler. Der går grensa. :streng:

Gammel 26-09-07, 11:30   #72
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen har hodeskaller på sokker - ellers er det fint lite. ikke så veldig bevisst. Han har forøvrig endel som han har fått i gave som jeg definerer som fjollete (f.eks en t-skjorte med innsydd "pip" - altså, når man klemmer en giraff, så piper den - denne pipeanordningen ble fylt med vann da jeg vasket den første gang - så den ble jo fjollete av den grunn )

Her er det stort sett bukser og ensfargete gensere. Ikke joggebukser, det er mykt og praktisk, men akk så fussete...

Forresten: Nå ser jeg jo at hettegensere er fjollete. Guttungen har noen få - de er fine, men man ser lett ut som "ringeren i notre dame" når man skal ha jakke utenom - dessuten er det vel ikke særlig trygt i forhold til lek og sånn, så her i hus er det "genser om vi skal gå i byen"-mer som...Og å ha egen byklær kan vel ikke bare defineres som fjollete, men også litt bonsk, kanskje?

Gammel 26-09-07, 11:54   #73
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barna får gå i det de vil, så lenge det hører til årstiden.

Datter har vært i bryllup med tingeling-kjole, 1.skoledag i kjole med vinger, shopping i gedigen disney-kjole.

Så lenge barna syns de er fine, så er jeg strålende fornøyd.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:07   #74
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff: Hva slags fjollete klær og stæsj lar du ditt barn bruke?

Tskjorter og gensere med bandnavn som jeg liker.
Og hun har et tørkle med hodeskaller bla. som hun bruker som hodeplagg, og noen andre hodeskalleklær.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:12   #75
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det eneste mine gutter har ,er klær med hodeskaller, dvs minstemann har det, og det er en t-skjorte.
Han har også Spiderman t-skjorter (noe jeg ikke syntes er spesielt fint)

De har hhv Burberry (sikkert ekstra fjollete å kjøpe det til et barn) duffelcoat og brun flott ullkåpe til finbruk.
Tar ikke på de boblejakke til pent, akkurat like lite som jeg selv gjør det.

Duffelcoaten er veldig praktisk og er i bruk ofte i vinterssongen.Avslutninger , besøk av alle arter, kinoturer,etc etc
God og varm og dekker godt kroppen hans
Jeg skjønner absolutt ikke hva som er fjollete med den
Lillebror arver den etterpå, og siden det er såpass god kvalitet , er den sikkert like fin.

Gammel 26-09-07, 22:17   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har tenkt å kjøpe duffelcoat(s?)(er?) til penbruk.

Jeg skulle til å svare "ingenting", for ungene mine har i grunnen bare klær jeg har valgt ut selv eller fått (og liker). Men duffelcoat har minstemann. Det synes jeg bare er pent, og ikke fjollete i det hele tatt. Har kjøpt duffelcoat av Maximillias yngste sønn, helt lik den Henrik hadde året før. Med andre ord, jeg liker den godt og er kjempeglad for at det nå er såpass kaldt at den kan tas i bruk igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.