Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-07, 08:29   #1
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?

I Tyskland har de hatt reserverte kvinneplasser i nærheten av utgangene i p-husene i mange, mange år. Men jeg tror ikke de er større en normal standard.

I det siste har jeg ønsket meg større p-plasser fordi det flere ganger har skjedd at jeg ikke har kommet meg ut av bilen med gigantmagen min på trange plasser. Og det med gigantmage er jo også et kvinnefenomen

Gammel 28-09-07, 11:13   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

I det siste har jeg ønsket meg større p-plasser fordi det flere ganger har skjedd at jeg ikke har kommet meg ut av bilen med gigantmagen min på trange plasser. Og det med gigantmage er jo også et kvinnefenomen

Vel, jeg har sett atskillige maskuline ølmager som har gått min gravide vom en høy gang.

Jeg kan ikke si jeg har sansen for dette forslaget, verken plasserings- eller breddeaspektet ved det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 11:55   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror alle opplever p-hus som trange. Bilene har blitt større, men selv når det bygges nye p-hus ser man ikke ut til å ta konsekvensen av det.

Jeg har vært i flere parkeringshus hvor jeg hadde vært redd for å bli ranet om det hadde vært senere på kvelden. Som mann er jeg ikke akkurat like utsatt for voldtekt, men jeg tviler på at det er spesielt hyggelig å bli ranet eller utsatt for vold heller. Jeg hadde helst ønsket meg bedre overvåkning av p-husene, framfor noen reserverte kvinneplasser.

Siden antall reserverte plasser typisk må være begrenset (ikke alle plasser i et p-hus kan være nær inngangen), så vil det jo alltid være mange kvinner som må parkere "farlig til". Så dette er jo da egentlig ikke et reelt sikkerhetstiltak? Det blir jo ikke vanskeligere å voldta de kvinnnene som ikke får plass til å parkere på kvinneplassene.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.