|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Fårikål med mel?
Nei, kanskje ikke. Men jeg forventer faktisk at folk skal kunne klare å oppfatte at man ikke ønsker å spise hvetemel, og respekterer det.
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Ja, og som jeg har sagt før, DET er jeg selvsagt 100 % enig i.
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Vi lærte det på barneskolen og ungdomsskolen. Svigermor er bare 18 år eldre enn meg, og gikk dessuten husmorskolen. Kanskje man lærte noe der også?
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Ja, gjør det!
Det er ikke nødvendig, for vi skal heldigvis tilbringe veldig liten tid sammen med dem. Akkurat nå er vi på ferie sammen med dem, men det skal ikke skje igjen. Det skal jeg sørge for.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Jeg har alle heimkunnskapsbøkene mine fra 5. og 6. Der står det ingenting om det. Mulig vi lærte noe om det i 7. Det husker jeg ikke. I 8. og 9. var matlaging bare valgfag, så den kunnskapen var det jo bare et fåtall som fikk. Mamma har også gått husmorskolen, men jeg kan ikke påstå at hun noen ganger snakket om verken proteiner eller karbohydrater da jeg var liten. NÅ gjør hun det, men det er jo bare fordi hun leser ukeblad og følger litt med på kostholdsdebatten.
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Men det gjør faktisk svigermor også! Hun spurte meg om jeg var opptatt av GI, så det må jo bety at hun har fått med seg noe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|