Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært på besøk i fengsel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel
Ja, det har jeg 43 25,29%
Nei, det har jeg ikke 125 73,53%
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 22:13   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært på besøk i fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Tror kanskje du glemmer en detalj her som er VELDIG viktig.
Friheten som blir borte.
Det å kunne ta seg en tur ut når man selv vil, og da er det snakk om å ta seg en tur på verandaen bare altså. Friheten til å velge når man skal legge seg.
Friheten til å velge hva man skal ha til middag.
Friheten til å velge ganske mye egentlig.
.

Jeg har aldri sittet i fengsel - takk og lov, men jeg har sittet på isolat med Lillemann. Det var grusomt å ikke kunne forlate rommet for å ta seg et glass juice, en brødskive etc... Det var ille å måtte ringe på en knapp for å spørre pent om noen kunne ta seg tid til å hente middag til meg - hva det måtte være på menyen for dagen. Det var så og si uholdbart å ikke kunne ta en tusletur nedover korridoren for å snakke med andre foreldre...

Og jeg kunne likevel forlate sykehuset når jeg følte for det, bare jeg ba noen om å avlaste meg, om de hadde tid.

Den følelsen av avmakt, isolasjon - det tapet av frihet. Enda dette var en ert i havet i forhold til hva en som er i fengsel opplever. Jeg var tross alt ikke låst inne på cella mi...

Nei - det er ikke noen ferie å sitte på isolat, så da er det garantert ikke noen tur i skogen å sitte i fengsel - uansett hvor god senga måtte være og hvor mye tv man har der.

At de innsatte får muligheten til en utdannelse mens de soner må da bare være en fordel. De skal tross alt ut i samfunnet igjen når "gjelda er betalt." Om det så bare er en liten prosentandel som da har brukt soningstiden til å få en utdannelse og til å få stabla livet på beina igjen, så må da dette være i alles interesse?

Gammel 29-09-07, 21:50   #102
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har vært på besøk en gang,- i forbindelse med utdanningen min.

Gammel 30-09-07, 00:32   #103
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært i fengsel?

Jepp, det har jeg, og de har det bare bra.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:45   #104
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært i fengsel mange ganger. Ikke på besøk hos noen, men jeg leverte varer der.
Selv om jeg fikk inntrykket av at fangene hadde det bra der, så vil jeg ikke akkurat kalle det for ferie. De har det godt forholdene tatt i betraktning, men de er fratatt noe vi tar som en selvfølge, og det er friheten sin.

Man føler seg jo nesten kriminell bare man skal levere varer der. Inn en port, så blir man fanget mellom to porter, mens vaktene går gjennom bilen din, så blir man fotfulgt av vaktene mens man er der, så fanget mellom to porter igjen mens vaktene går igjennom bilen enda en gang selv om de har fulgt med på bilen hele tiden, og så får man lov til å kjøre. Samme prosedyre hver dag, selv om man blir godt kjent med vaktene etter hvert. Det er jo jobben deres så jeg kjønner at de MÅ gjøre det samme hver gang, men man får en følelse av frihetsberøvelse, og da kan jeg jo bare tenke meg hvordan det må være for de innsatte som er der hver dag uten å kunne gå utenfor portene.

Gammel 30-09-07, 00:50   #105
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, jeg har aldri vært innenfor noen fengselsmurer. Kan likevel ikke tenke meg at det oppleves som ferie!

(I dag har jeg forresten sett første ep i sesong 2 av Prison Break. Det var litt av et fengsel, ja )

Sist redigert av Frantzen : 30-09-07 kl 01:08.
  Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:06   #106
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jepp jeg har vært på besøk i fengsel opp til flere ganger.
Tvillingbroren til samboeren min levde et utsvevende liv..

Mulig det ikke er helt likt et ferie opphold... Men det er jammen meg ikke langt ifra
Han fortalte selv hvordan det var der inne, med treningsrom å tv-stue osv.. han la altid utrolig mye på seg(til det bedre) når han satt inne..

dette var på åna kretsfengsel.

Gammel 30-09-07, 22:29   #107
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du vært i fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vet at mange (sier ikke at JEG gjør det) reagerer på det at man som innsatt her i landet kan forhandle seg til høyere lønn i fengslene, ved å streike, og at mange får pc og tv på rommet og lignende.

Streiker de innsatte så får dem ingenting.
Satsene på "lønnen" blir fastsatt av stortinget og den har gått opp 2 kroner på de 2 siste årene.

Fangene får ikke pc på rommet, dette må de søke om og ha en god grunn til som f.eks at de skal bruke den i utdannelsen de tar.
Pc er sjekket før de får den inn og den er dems egen. De får ikke internett på pc på rommet sitt.

Tv har de på rommene, hvis de ikke sitter på glattcella da vel å merke.

Men hvorfor skulle de ikke få ha tv, radio eller cd spiller på rommet?

Min mann jobber i fengsel og det er ingen luksus det er helt sikkert.
De må gå via han blandt annet for å få pc, dette må søkes om.

Mange tar utdannelse i fengslet og da er Pc et veldig godt hjelpemiddel.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 22:32   #108
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Nei, det har jeg ikke, ikke kjenner jeg noen som har sittet inne heller som jeg kommer på i farten iallefall.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.